کمبود سرانه های آموزشی و بهداشتی در شهر قدس

لیلا واثقی فرماندار شهرستان قدس در نشست هم اندیشی با فعالان و مدیران مؤسسات قرآنی، مداحان و مسئولین حوزه علمیه خواهران ضمن عرض تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی با اشاره به عمده فعالیت‌های صورت گرفته در شهرستان قدس، اظهار داشت: طبق آمار سال ۹۵ که برای جمعیت ۳۱۷ هزار نفری تعداد ۷ مرکز بهداشتی در نظر گرفته شده بوده، با توجه به تراکم بالای جمعیتی که حدود ۴۲۰ هزار نفر در منطقه ساکن هستند، ۵ مرکز درمانی و بهداشتی خدمات رسانی می کنند که پاسخگوی نیاز شهروندان نیست و پیگیر هستیم تا دو مرکز بهداشتی دیگر در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: در بخش آموزشی، سرانه تعداد دانش آموزان در هر کلاس درس حدود ۲۰ نفر است این در حالی است که در شهرستان قدس ۴۲ نفر دانش آموز در یک کلاس درس تحصیل می کنند که استاندارد سازی در این بخش ضروری است.

واثقی ادامه داد: هزینه های معیشتی در شهرستان قدس بالاست و باید به اشتغال جوانان توجه جدی داشت. با توجه به اینکه شهرستان قدس تنها یک عرض اتوبان با پایتخت فاصله دارد اما امکانات مناسبی برای شهروندان ندارد. به همین منظور اعتباراتی از بنیاد برکت به عنوان طرح سحاب گرفته شد و به زودی نتیجه آن را خواهید دید.

وی با اشاره به تعیین جامعه هدف در پیشبرد اهداف گفت: به منظور رفع مشکلات و پیشبرد اهداف گروه هایی با عنوان زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست، ورزشکاران، معلولین، فرزندان شهدا و ایثارگران، معتادین بهبود یافته و خانواده های کم بزاعت به عنوان جامعه هدف برای پیشبرد اهداف مشخص شدند و عزم راسخ برای خدمت رسانی به مردم گرفته شده است.
فرماندار قدس بیان داشت: برای رسیدن به اهداف نباید به حواشی کار توجه داشت. از فرصت ها و پتانسیل های شهرستان باید استفاده کرد و با جذب سرمایه گذار، اشتغالزایی برای جوانان ایجاد کرد. سرمایه گذار بخش خصوصی به فکر هزینه ها و درآمدهاست و دست یابی به بیشترین سود از اهداف سرمایه گذاران است.

وی با اشاره به وضعیت بافت فرسوده در شهرستان قدس افزود: با ریشه یابی مشکلات می توان علت نارضایتی را پیدا کرد. خانواده هایی در این شهرستان هستند که در مساحت ۲۰ متر مربعی زندگی می کنند. بازآفرینی و بافت فرسوده مسئله ای است که بر چهره شهر تاثیر گذار است. اکثر زمین های شهرستان قدس اوقافی است و با پیگیری های انجام شده بخشی از مشکلات در این زمینه برطرف شد اما در بخش صنعتی و تجاری مشکل برطرف نشد. به همین منظور درخواست شد که سایت جامعی برای رفع این مشکل در نظر گرفته شود تا با ارائه مدارک مشکل عرصه و اعیان در بخش صنعتی و تجاری برطرف شود. به همین منظور ستاد تبدیل به احسن تشکیل شد تا از بروز تخلفات در این امر نیز جلوگیری شود.

ورود سرمایه گذار به بافت فرسوده
واثقی ادامه داد: در بخش بافت فرسوده سرمایه گذاری وارد عمل شده تا با ساخت زمینی که شهرداری در اختیار قرار خواهد داد، ۱۲۰۰ واحد مسکونی ساخته شود. زمین بافت فرسوده نیز توسط شهرداری از افراد گرفته شده و واحدهای ساخته شده به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار ساکنان این مناطق قرار خواهد گرفت.

فرماندار قدس تاکید کرد: برخی قوانین نیاز به بازنگری دارد. نمایندگان مجلس وظیفه بازنگری قوانین دارند. وجدان کاری و پیگیری مکرر لازمه اجرای امور است. کسی که مسئولیت می پذیرد، باید کار پذیرفته شده را انجام دهد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش عبور و مرور مردم گفت: پیگیری ها در خصوص عملیات زیرگذر پل تولیدگران در حال انجام است. مورد دیگر، قطار حومه ای است که قدمت این طرح به ۱۰ سال پیش باز میگردد. از میدان راه آهن تهران تا ۸ کیلومتری قطار حومه ای رسید اما پیگیری ها علیرغم اینکه همه زیر ساخت ها آماده بود، صورت نگرفته بود. پس از بررسی ها و جلسات انجام شده قرار بر این شد قطار حومه ای در غرب استان تهرن وارد شود.

واثقی در ارتباط با رونق گیری منطقه افزود: در جامعه شهری باید از چهره شهر تعاریف زیبایی داشت و درصدد هستیم که بزرگترین هتل در شهرستان قدس ساخته شود.

وی خاطر نشان کرد: در مناطق محروم پیگیر هستیم تا مراکز بهداشتی، ورزشی و اورژانس اجتماعی مستقر شود.

2 دیدگاه برای “کمبود سرانه های آموزشی و بهداشتی در شهر قدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.