جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، حجت الاسلام والمسلمین جوکار، بر لزوم تداوم برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی تاکید و گفت: توسعه فرهنگ قرآنی و روشهای توسعه این فرهنگ در میان ادارات و سازمان های شهرستان قدس می بایست اجرا و پیگیری بیشتری صورت گیرد.

ادارات و سازمان ها، می بایست گزارش عملکرد و فعالیت های قرآنی اداره متبوع را به دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه نمایند.

وی افزود: حیف است اداره ای در جهت توسعه فرهنگ قرآنی اقدامی انجام دهد و متاسفانه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی اطلاع و گزارش ندهد تا سرمشق و سرلوحه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار وجود بیمه و امنیت روانی ناشی از آن را برای موسسات قرآنی لازم و واجب دانسته و خواستار توجه ویژه روسای ادارات و سازمان های متولی شهرستان قدس نسبت به اعطای تسهیلات بانکی و بیمه برای موسسات قرآنی شد.

جوکار با تاکید بر تولید محتوای قرآنی در سامانه شاد و تاثیر آن در تربیت کودکان این سرزمین، خواستار تولید و عملیاتی شدن محتوای قرآنی با همکاری اداره آموزش و پرورش در سامانه شاد شد.

در ادامه این نشست آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حلول ماه ربیع الاول را خدمت اعضای محترم شورای توسعه فرهنگ قرآنی تبریک گفته و خواستار توجه و اهتمام ادارات و سازمان های شهرستان قدس به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی شد.

آبکار وجود فرهنگ قرآنی را درمیان خانواده ها و جامعه شهری لازم و واجب دانسته و بیان داشت: با توجه با اینکه اعتبارات قرآنی مبلغ کمی است ولی دلیل نمی شود که به درستی و اثربخش هزینه نشود و می بایست از لحاظ مالی ادارات توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد گسترش و ترویج فرهنگ غنی قرآنی باشیم.

وی افزود: توسعه فرهنگ قرآنی دارای ابعاد و رویکرد مهمی است که تحقق آن مستلزم همکاری و تاسیس اتاق فکر و وجود بانک اطلاعاتی از فعالان قرآنی در شهرستان قدس است.

وی با تاکید بر سهولت شرایط تاسیس موسسات و کانون های قرآنی گفت: تقویت و گسترش انس با قرآن کریم در میان خانواده ها و جامعه شهری مستلزم فعالیت کانون های قرآنی مستقر در مساجد هستند که اهتمام ویژه به توسعه فرهنگ قرآنی در میان اقشار مختلف و نخبگان و نویسنده ها می تواند در شناخت فرهنگ غنی قرآنی اثربخش و مفید باشد،

ازاین رو می بایست راهکار و تدبیری اتخاذ گردد تا موسسات قرآنی بیشتری در شهرستان تاسیس شود.

در این نشست مقرر گردید مشکلات موسسه های قرآنی شهرستان از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رصد و پیگیری شود.

در پایان مقرر گردید ادارات و سازمان ها، مواردی که در این جلسه تصویب شده را اجرا و به دبیرخانه شورا ( اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس ) ارسال نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.