اعلام جرم علیه سمی تریل های متخلف حامل زباله در شهرستان ملارد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از اعلام جرم علیه مالکین و رانندگان سمی تریل های متخلف حامل زباله به مقصد مرکز دفن زباله غرب استان تهران خبر داد .
به گزارش واحد روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد، مهناز مدیریان در تشریح این خبر گفت : باتوجه به اینکه تردد برخی سمی تریل های حامل زباله به مرکز دفن غرب استان تهران به دلیل عدم رعایت حداقل استانداردهای لازم از قبیل استفاده از توری مناسب بمنظور جلوگیری از پخش وپراکنش زباله و استفاده از مخازن ذخیره شیرابه برای جلوگیری از ریزش در مسیر تردد، علاوه بر آلودگی های محیط زیستی و بهداشتی موجب نارضایتی شهروندان می شد، این اداره ضمن توقف فعالیت خودروهای متخلف، اقدام به اعلام جرم برعلیه مالکین ورانندگان دودستگاه سمی تریل متخلف در هفته گذشته کرد.
وی درادامه افزود: البته طی سنوات گذشته با پیگیری های به عمل آمده از طرف این اداره و همکاری ارگان های مرتبط، اقدامات موثری برای استاندارد سازی ناوگان سمی تریل های حامل زباله های خانگی به مرکز دفن غرب استان تهران صورت پذیرفت .
مدیریان گفت: متاسفانه در سال جاری عدم رعایت استانداردهای مربوط به حمل زباله از سوی برخی خودروها موجب اعتراض و شکایات مردمی علی الخصوص در شهر صفادشت شده بود که این اداره ضمن پیگیری های به عمل آمده از طریق سازمان مدیریت پسماند شهرداری های ملارد وصفادشت نسبت به شناسایی خودروهای متخلف اقدام و درحال حاضر از طریق مراجع قضایی موضوع درحال پیگیری است .

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد در خاتمه اظهار داشت: به دلیل اهمیت استانداردسازی خودروهای حامل زباله به مرکز دفن غرب استان، این اداره در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی دراین خصوص مطابق قوانین ومقررات برخورد خواهد کرد .

 

 

منبع:فرمانداری ملارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.