لیلا واثقی؛ تامین بخش عمده ای از آب شرب شهرستان قدس با اتصال به شبکه آبرسانی

فرماندار قدس از اتمام پروژه خط انتقال آب های سطحی به شهرستان قدس تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قدس، لیلا واثقی فرماندار قدس به همراه علیرضا ناصری پور سرپرست معاونت فنی و عمرانی فرمانداری از پروژه خط انتقال آب های سطحی به شهرستان بازدید به عمل آوردند.

لیلا واثقی فرماندار قدس با اشاره به تامین کسری آب شرب مورد نیاز شهروندان بیان کرد: در سال گذشته با گلنگ زنی عملیات لوله گذاری خط انتقال آب خام بیلقان به شهرقدس در تلاش هستیم که این کمبود را جبران کنیم و امروز با همکاری مسئولین شاهد پیشرفت فیزیکی آن می باشیم.

وی در خصوص طرح تامین بخشی از نیاز آبی شهرقدس گفت: پس از مطالعات مقدماتی، مجوز های مربوطه طرح انتقال آب از خطوط انتقال آب خام واقع در جاده مخصوص تهران- کرج به مخزن سرخه حصار و تصفیه آن با استفاده از پکیج تصفیه خانه در محل مخزن با ظرفیت حداقل صد لیتر بر ثانیه اجرایی شد.

فرماندار قدس افزود: لوله گذاری مخزن زمینی آب شرب ۵ هزار مترمکعبی سرخه حصار تا ایستگاه گاز در این شهرستان با لوله چدن داکتیل با قطر ۴۰۰ میلیمتر که بخشی از خط دو و نیم کیلومتری می باشد در حدود ۸۰۰ متر انجام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: به دلیل لوله گذاری بخشی از این پروژه در منطقه گرمدره با وقفه زمانی همراه است که تمام تلاش مجموعه فرمانداری و دیگر دستگاه های مربوطه به ثمر رساندن هرچه سریع تر این پروژه حیاتی در ماه های آتی به منظور بهره مندی شهروندان می باشد.

لیلا واثقی با تاکید بر تامین اعتبار این پروژه اظهار داشت: با توجه به مشکلات تامین اعتبار در شرایط موجود، توانستیم اعتبارات لازم را در راستای پیشرفت این پروژه گرفته به طوری که تنها حدود یک و نیم کیلومتر از انتقال آن که مربوط به زیرگذر راه آهن می باشد، باقی مانده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با نهایی شدن این طرح، در بین شهرستان های غرب استان تهران اولین شهرستانی می باشیم که از آب سطحی برخوردار خواهیم شد و با استقرار۵ موتوری که در نقاط مختلف جایگذاری شده می تواند کل شهر را از آب شرب بهره مند سازد.

به گفته مقام عالی دولت در شهرستان، طبق پیش بینی انجام شده با وارد شدن در فصل بارندگی و تاثیرات شرایط جوی، این پروژه تا پایان سال اتمام و وارد مدار بهره برداری می شود.

واثقی ازمکاتبات تامین اعتبار پروژه تصفیه خانه آب شهر خبر داد و گفت: خوشبختانه مشکل خرید لوله این پروژه رفع شده است و در رابطه با پروژه تصفیه خانه آب شهر طی مکاتبات انجام شده با مراجع مربوطه در حال تامین اعتبار آن می باشیم .

فرماندار قدس در پایان به منظور آگاهی شهروندان از مزایای اجرای این طرح به بهبود و ارتقاء کیفیت آب منطقه به لحاظ اختلاط آب زیرزمینی با آب سطحی، حفاظت از منابع آب زیرزمینی منطقه و اثرات مثبت آن بر روند افت سطح آب زیرزمینی، افزایش عمر تاسیسات، اتصال به آب سطحی به عنوان منبع باقابلیت اطمینان بالا در جهت کاهش نوسانات تامین آب و همچنین تامین بخشی از کمبود آب شرب منطقه در راستای جبران کمبود آب به خصوص در پیک مصرف تابستان اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.