استخدام شوماخر و مازپین توسط تیم هاس

هاس در فصل آینده با میک شوماخر و نیکیتا مازپین به رقابت های فرمول یک خواهد آمد و به همین منظور به احتمال زیاد FIA امتیازات لازم برای کسب super license این دو راننده را خواهد داد.

مدتی قبل تیم هاس اعلام کرده بود که هر دو راننده خود یعنی رومن گروژان و کوین مگنوسن را کنار خواهد گذاشت و در فصل ۲۰۲۱ رقابت های فرمول یک با ترکیب کاملا جدیدی پا به میدان خواهد گذاشت.

مدیر تیم هاس، گونتر اشتاینر درب تیم راه به روی رانندگان تازه کار باز کرده است و گفته است که در باره جوانب مثبت و منفی این کار فکر کرده ایم:

ما در رابطه با خطر همکاری دو تازه کار صحبت کرده ایم، این انتخاب هم خطراتی خواهد داشت و هم فرصت هایی را برای تیم ایجاد خواهد کرد. بدیهی است که آنها بخواهند وارد رقابت شوند و توانایی های خود را بسنجند اما باید بین خودشان موضوع را حل کنند و قطعا در این راه احتمال خطر و اشتباه وجود دارد.

اما نکته مثبت این است که راننده ها در جهت خواسته و نیاز تیم حرکت خواهند کرد و به همراه تیم رشد می کنند. چون تا به امروز این کار انجام نشده است دلیلی ندارد که با شکست مواجه شود و من نمیخواهم بدون تجربه کردن این مسیر قضاوتی در رابطه با آن داشته باشم.

حال گزارش رسیده است که منظور مدیر هاس از دو راننده تازه کار میک شوماخر و نیکیتا مازپین است. از قبل اخباری در ارتباط با پیوستن شوماخر جوان به تیم هاس وجود داشت اما مازپین باید به منظور کسب امتیازات لازم برای کسب super license خود شکرگزار FIA باشد.

از اوایل سال جاری قانون گذاران اعلام کرده بودند که امتیاز لازم برای دریافت super license رانندگی در فرمول یک همان عدد ۴۰ خواهد بود اما در شرایط خاصی FIA این اجازه را دارد تا پرونده راننده را به منظور صدور گواهینامه اجازه رانندگی در فرمول یک مورد بررسی مجدد قرار بدهد.

بر اساس امتیازات، مازپین برای کسب امتیازات لازم برای رانندگی در فرمول یک باید در فصل کنونی فرمول دو به رده هفتم یا بالاتر برسد در حالیکه تنها دو مسابقه تا پایان فصل مانده و مازپین در رده ششم قرار دارد. از سوی دیگر میک شوماخر نیز برای رسیدن به آن ۴۰ امتیاز به رده ششم یا بالاتر رقابت قهرمانی فرمول دو نیاز دارد که البته با اختلاف۲۱ امتیاز در صدر جدول این رقابت قرار دارد.

هاس گفته است که برای اعلام رسمی رانندگان فصل آینده خود هیچ عجله ای ندارد و منتظر خواهد ماند تا فصل جاری رقابت ها پایان یابد.

 

منبع: خودروبانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.