ترخیص ۵۴۰هزار تن کالای اساسی از گمرک شهید رجایی در آبان ماه

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت از گمرک شهید رجایی بندرعباس بازدید به‌عمل آورد. وی طی این بازدید با حضور در سرویس واردات گمرک شهید رجایی با صاحبان کالا و حق‌العملکاران به‌صورت رودررو به گفتگو پرداخت و از مسایل و مشکلات آنها در حوزه‌های مختلف مربوط به ترخیص کالا مطلع شد.

در این بازدید که آقایان مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران و ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی وی را همراهی می‌کردند مباحث مربوط به مشکلات ارزی و ثبت سفارش مورد بررسی قرار گرفت.

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

وزیر صمت همچنین با حضور در معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک شهید رجایی از سامانه گمرک بازدید کرد.

لازم به ذکر است پیش از حضور رزم‌حسینی در گمرک شهید رجایی وی از اسکله بندر شهید رجایی و وضعیت دپوی کالا بازدید به‌عمل آورد و سپس‌ در نشستی با حضور ناظر گمرکات استان هرمزگان به بررسی موانع بر سر راه ترخیص کالاهای اساسی پرداختند.

اکبرپور پس از این نشست با ارائه آمار عملکرد گمرکات استان هرمزگان کل کالاهای ترخیص‌شده از گمرکات استان هرمزگان را بیش از ۴میلیون و ۷۰۰هزار تن برشمرد که ۲میلیون و ۴۰۰هزار تن آن را کالاهای اساسی تشکیل می‌دهند.

وی با اعلام اینکه کالاهای اساسی که در آبان ترخیص شده بیش از ۵۴۰هزار تن بوده‌اند افزود: از ۱۱ آبان‌ماه سال جاری تا کنون بیش از ۳۲۰هزار تن کالای اساسی ترخیص گردیده است و میزان ۱۶۸هزار تن آن در جریان تشریفات گمرکی قرار دارند.

اکبرپور همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر فرآیند اصلاح ثبت سفارش یا تمدید آن گفت: وزیر محترم صمت دستورات لازم را در خصوص تسریع در این فرآیند مهم صادر نمودند.

منبع : تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.