در روزهای کرونایی مراجعه به دندانپزشکی در چه مواردی ضروری است؟

یک متخصص دندانپزشکی ترمیمی با بیان این‌‌که کارهای مربوط به زیبایی دندان باید به تعویق انداخته شوند؛ موارد ضروری و اورژانسی برای مراجعه به دندانپزشکی را تشریح کرد.

دکتر علی یزدانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ با بیان این‌‌که افراد در مواقع ضروری و اورژانسی به دندانپزشکی مراجعه کنند، گفت: وجود دندان‌‌درد، شکستگی دندان، آبسه، عفونت و تورم موارد ضروری برای مراجعه به دندانپزشکی محسوب می‌‌شوند.

وی افزود: همچنین اگر فردی به دلیل تصادف یا زمین خوردن دچار شکستگی در ناحیه دندان و فک شده باشد مورد اورژانسی محسوب می‌‌شود و باید به مراکز دندانپزشکی مراجعه کند؛ سایر موارد که زیبایی حساب می‌‌شوند باید به تعویق انداخته شود و افراد باید تا زمانی که کرونا پایان یابد، صبر کنند زیرا ضرورتی برای انجام کارهای زیبایی دندان وجود ندارد.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی ادامه داد: افراد برای مواردی مانند ارتودنسی که درمان‌‌ آن به صورت ادامه‌‌دار است باید بر اساس صلاحدید دندانپزشک به مرکز دندانپزشکی مراجعه و خدمت درمانی خود را دریافت کنند اما مواردی که زیبایی دندان محسوب می‌‌شود باید به تعویق انداخته شود.

یزدانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌‌که خطر انتقال کرونا از طریق دندانپزشکی چه‌‌قدر است؛ تصریح کرد: در مطب‌‌های دندانپزشکی اصول بهداشتی به خوبی رعایت می‌‌شوند و همچنین از ماسک، دستکش، شیلد، روپوش و … استفاده می‌‌شود؛ در نتیجه مردم برای مراجعه به دندانپزشکی در موارد اورژانسی و ضروری نباید نگرانی خاصی داشته باشند. اگر دندانپزشک مبتلا به کرونا باشد در مرکز دندانپزشکی و مطب خود حاضر نمی‌‌شود، همچنین اگر بیماری دچار کرونا باشد نباید به دندانپزشکی مراجعه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.