طب سنتی و درمان کرونا شما چه نظری دارید؟

از ابتدای درگیری با کرونا بحث درباره به کارگیری طب سنتی و گیاهی در درمان این بیماری بسیار داغ بود. یکی دو چهره معروف و جنجالی طب اسلامی در این سال‌ها در همان ابتدای شیوع کرونا به میدان آمدند و با بی‌اثر دانستن روش‌های نوین و علمی، روش‌های سنتی ‌خودشان را بهترین شیوه عمل می‌دانستند. در همان زمان کلیدواژه «روغن بنفشه» به شدت در فضای مجازی کاربران ایرانی مورد توجه قرار گرفت و بسیاری به آن می‌پرداختند. با این حال در همان زمان، موضع‌گیری‌های سفت و سختی در برابر چنین اظهارنظرهایی اتخاذ و تاکید شد که همه باید به تصمیمات و سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا پایبند باشند.

حالا اما ۹ ماه بعد از همه‌گیری کرونا، بار دیگر مساله طب سنتی و گیاهی و به کارگیری آن در درمان کرونا جدی شده ‌است. این ‌بار نمایندگان مجلس یازدهم به شدت پیگیر این مساله هستند، به گونه ای که در این هفته، رئیس کمیته طب سنتی وزارت بهداشت به مجلس فراخوانده شده تا درباره اثربخشی طب سنتی در پیشگیری و درمان بیماری‌ها خصوصا بیماری کرونا توضیح دهد.

همچنین فاطمه محمدبیگی، دبیر کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس شورای اسلامی، این روزها از لزوم افزایش ساعت کاری عطاری‌ها به خاطر درمان کوید ۱۹ خبر داد. خانم محمدبیگی همچنین از تاثیر شیرین بیان در درمان این بیماری سخن گفت و افزود: «این روزها ساعات کاری عطاری‌ها باید افزایش یابد و مطالعات ثابت کرده که شیرین بیان ضد کووید ۱۹ است.»

همچنین سازمان غذا و دارو در این هفته اعلام کرد که چهار فرآورده طبیعی با اجزای گیاهی، موفق به اخذ مجوز از کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو برای بهبود علائم بیماری کووید ١٩ شده اند و برای دو مورد آن مجوز موقت تولید به مدت شش ماه صادر شده است.

همه این خبرها نشان می‌دهد که بار دیگر، استفاده از داروهای گیاهی و سنتی و همچنین طب اسلامی برای درمان کرونا در ایران جدی شده است. با این مقدمه می‌خواهیم نظر شما را در این زمینه بدانیم.

منبع : تابناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.