نشست فرماندار با شورای سیاست گذاری نویسندگان و مولفین و نواختن زنگ کتاب در شهرستان قدس

همزمان با نواختن زنگ کتاب و آغاز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب لیلا واثقی فرماندار شهرستان قدس با شورای سیاست گذاری نویسندگان و مولفین در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، لیلا واثقی فرماندار شهرستان قدس ضمن حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نواختن زنگ کتاب و آغاز هفته کتاب در شهرستان قدس با شورای سیاست گذاری نویسندگان و مولفین این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این مراسم ابتدا پیام فرماندار شهرستان قدس به مناسبت آغاز هفته کتاب توسط آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد.

همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس گفت: یکی از شاخص های فرهنگی این شهرستان وجود نویسندگان و مولفان توانمند است.

غلامرضا آبکار پیرامون لزوم تشکیل شورای سیاست گذاری نویسندگان و مولفین خاطر نشان کرد: تشکیل شورای نویسندگان بمنظور حمایت از نویسندگان و مولفین در جامعه کنونی بسیار ضروری به نظر می رسید، از این رو این شورا با تبعیت ازقوانین جاری کشور با جدیت از تضییع حقوق این قشر جلوگیری کند و آنان را در استیفای حقوق مادی و معنوی‌شان یاری  رساند زیرا نویسندگان طلایه‌داران فرهنگ و تمدن کشور به شمار می روند.

لیلا واثقی فرماندار شهرستان قدس ضمن عرض تبریک هفته کتاب با تاکید بر حمایت از نویسندگان و مولفان شهرستان، افزود:  با توجه به پتانسیل‌های بالای شهرستان می‌توانیم گام های موثری برداریم و از نویسندگان و مولفان این شهرستان حمایت کنیم.

لیلا واثقی تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی را لازمه رشد سرانه مطالعه دانست و عنوان کرد:برای رشد سرانه مطالعه در این شهرستان نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی هستیم به همین دلیل این مناسبت‌ها فرصتی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

به گفته مقام عالی دولت در شهرستان،  توسعه و تبیین فرهنگ مطالعه ریشه در رشد فکر و فرهنگی هر جامعه دارد که باید به آن پرداخته شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.