وقوع ۱۹ فقره تصادف به علت لغزندگی سطح جاده ها

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حیدری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چند روز گذشته که بارش‌ها در سطح استان وجود داشت و موجب لغزندگی راه‌ها شده بود متأسفانه به علت عدم رعایت مقررات و اصول ایمنی در جاده لغزنده از سوی برخی از رانندگان تعداد ۱۹ فقره تصادف به وقوع پیوسته که منجر به فوت ۲ نفر و مصدوم شدن ۲۵ نفر گردیده است که نامساعد بودن شرایط جوی در بیشتر این تصادفات نقش داشته است.

وی افزود: زمان رانندگی اصطکاک لاستیک‌ها با سطح آسفالت به ویژه در روزهای اول بارندگی کاهش می‌یابد, زیرا مخلوطی از گل و لای و آلودگی‌های موجود در سطح سواره رو مانند روغن ریخته شده در زمان‌های قبل سبب لغزنده شدن معابر می‌گردد و ممکن است سوانح خطرناک و جبران ناپذیری را برای رانندگان بی احتیاط به وجود آورد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: برای جلوگیری از سرخوردن در جاده‌های لغزنده بایستی با رعایت سرعت مطمئنه و افزایش فاصله طولی با خودروی جلویی حرکت کرده و از عجله و شتاب پرهیز نمود.

حیدری ادامه داد: لاستیک تنها وسیله تماس خودرو با جاده است و شرایط آنها برای وجود داشتن اصطکاک در آب و هوای بارانی بسیار مهم است، اگر سطح لاستیک‌ها صاف یا عمق آج آنها کمتر از ۲ میلی متر باشد باعث تشدید لغزش خودرو در سطح راه می‌گردد.

وی عنوان کرد: باید قبل از حرکت نسبت به کنترل برف پاک کن‌ها، مقدار آب مخزن شیشه شور، چراغ‌ها، سیستم ترمز و بخاری اقدام نموده و در صورت داشتن نقص ابتدا آن را برطرف و سپس اقدام به رانندگی کرد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در پایان گفت: رانندگی در زمان بارش باران مهارت بیشتری می‌خواهد چرا که جاده‌های لغزنده یکی از عوامل مهم وقوع تصادفات محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.