آغاز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با حضور فرماندار شهرستان قدس

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار دانایی و مانایی با حضور دکتر لیلا واثقی فرماندار، آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نویسندگان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در محل اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، بیست و هشتمین دوره کتاب و کتابخوانی با شعار دانایی و مانایی، با حضور لیلا واثقی قرماندار قدس، غلامرضا آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، جمعی از مولفین و نویسندگان در این اداره برگزار شد.

در ابتدای مراسم، پیام سرکار خانم لیلا واثقی فرماندار شهرستان قدس بمناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی توسط آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد.

در ادامه لیلا واثقی فرماندار قدس با اشاره فعالیت شهرستان در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: شهرستان قدس در حوزه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی  و دیگر حوزه‌ها فعالیت بسزایی داشته‌ است و نویسندگان نقش شایسته‌ای را بدین منظور ایفا می‌کنند.

وی در خصوص رواج استفاده از کتاب الکترونیکی در فضای مجازی، گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا استفاده از کتاب الکترونیکی در فضای مجازی یک ضرورت است.

فرماندار قدس با تاکید بر حمایت از نویسندگان و مولفان شهرستان، افزود:  با توجه به پتانسیل‌های بالای شهرستان می‌توانیم گام های موثری برداریم و از نویسندگان و مولفان این شهرستان حمایت کنیم.

لیلا واثقی تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی را لازمه رشد سرانه مطالعه دانست و عنوان کرد:برای رشد سرانه مطالعه در این شهرستان نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی هستیم به همین دلیل این مناسبت‌ها فرصتی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

به گفته مقام عالی دولت در شهرستان،  توسعه و تبیین فرهنگ مطالعه ریشه در رشد فکر و فرهنگی هر جامعه دارد که باید به آن پرداخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.