بازدید نماینده مردم شهرستان های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهریار از مراکز منتخب خدمات غربالگری و درمان سرپایی کرونا در شهرستان شهریار

نماینده شهرستان های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهریار، با حضور در مراکز منتخب خدمات غربالگری و درمان سرپایی کرونا، مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت شهید سهراب علی بخشی و حضرت موسی بن جعفر(ع) فاز یک اندیشه ، از روند ارئه خدمت در این مراکز بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهریار؛ در این برنامه که با حضور آقای دکتر ناصح مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهریار برگزار شد، نماینده شهرستان های شهریار، قدس و ملارد و فرماندار با مراجعین این مراکز گفتگو نمودند و ضمن ارج نهادن به زحمات شبانه روزی و خدمات ارزشمند پرسنل بهداشت و درمان، بر لزوم تعامل و همکاری کلیه سازمان ها و نهادها برای ارائه خدمات مطلوب و بهینه به شهروندان تأکید نمودند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار در این خصوص تصریح نمود: مراکز منتخب خدمات غربالگری و درمان سرپایی کرونا ، با هدف شناسایی بیماران در مراحل اولیه ابتلا به بیماری و همچنین کاهش مراجعات غیر ضروری به بیمارستان ها، راه‌اندازی شده و خدمات مربوط به تشخیص، نمونه گیری و درمان سرپایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این مراکز انجام می شود.
لازم به ذکر است انجام نمونه گیری با تشخیص پزشک معالج به صورت رایگان انجام می شود و جواب نمونه به طور متوسط پس از ۴۸ ساعت؛ به شخص نمونه دهنده اعلام می شود.
درصورت منفی بودن نمونه آزمایش شده، آموزش های لازم درخصوص بیماری، نحوه مراقبت در منزل، راه های انتقال بیماری، تغذیه و …… توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان ارائه می شود و درصورت مثبت بودن نمونه آزمایش، شخص بیمار ، به مدت ۱۴ روز تحت پیگیری تلفنی روزانه کارشناسان این شبکه قرار می گیرد و در صورت نیاز به خدمات بیمارستانی و بستری، بیمار به بیمارستان های شهرستان ارجاع می شود. همچنین با توجه به اجرای دستورالعمل جدید پیشگیری و مبارزه با کرونا، افراد در تماس با بیمار نیز مورد پیگیری و نمونه گیری قرار می‌گیرند.

 

منبع: شبکه بهداشت و درمان شهریار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.