بایدن: اداره خدمات عمومی دولت ترامپ باید پیروزی من در انتخابات را اعلام کند

نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا که از سوی برخی رسانه‌ها پیروز انتخابات جنجالی ۲۰۲۰ معرفی شده است از اداره خدمات عمومی دولت ترامپ خواست او را به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده به‌رسمیت بشناسد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، جو بایدن نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: این به‌طور کامل در قدرت و اختیار اداره خدمات عمومی دولت است تا من را به‌عنوان رئیس جمهور منتخب به‌رسمیت بشناسد تا روند انتقال آرام قدرت آغاز شود.

بر اساس این گزارش، اظهارات بایدن در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هنوز حاضر به قبول شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نشده است.

بایدن افزود: این وظیفه اداره خدمات عمومی دولت ترامپ است تا تنها اعلام کند من پیروز مشخص انتخابات هستم، هیچ دلیلی وجود ندارد که اداره خدمات عمومی دولت ترامپ صبر کند تا ایالت‌ها و کنگره رسماً من را به‌عنوان پیروز نهایی انتخابات معرفی کنند.

بایدن اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که الآن داریم، عدم به‌رسمیت شناختن پیروزی من در انتخابات از سوی دولت است. قانون می‌گوید اداره خدمات عمومی دولت فردی را دارد که باید پیروز انتخابات را به‌رسمیت بشناسد و سپس رئیس جمهور منتخب به همه اطلاعات و آمارهای مورد نیاز دسترسی خواهد داشت.

امیلی مورفی مسئول اداره خدمات عمومی دولت ترامپ از امضای نامه‌ای خودداری می‌کند که اجازه می‌دهد تیم بایدن کار خود را به‌طور رسمی آغاز کند.

فرایند انتقال قدرت در کاخ سفید تا زمانی که مسئول خدمات عمومی دولت آمریکا بایدن را به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب تشخیص ندهد، نمی‌تواند شروع شود. این‌که چه شرایطی لازم است تا مسئول خدمات عمومی نامزد پیروز را شناسایی کند از نظر قانونی مشخص نیست و ابهام دارد.

این مقام آمریکایی هنوز سندی را که در واقع نخستین گام از فرآیند انتقال قدرت در کاخ سفید به‌شمار می‌رود و به‌معنای پذیرش پیروزی بایدن در انتخابات از سوی دولت ترامپ است امضا نکرده است.

امضای سند مذکور امکان دسترسی به برخی ابزارهای امنیتی خاص برای بررسی سوابق افراد و همچنین منابع مالی اضافی برای استخدام و آموزش کارکنان را در اختیار تیم جو بایدن قرار خواهد داد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که بنابر اعلام رسانه‌های این کشور بازنده انتخابات ریاست جمهوری شده است و باید تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ دولت را تحویل جو بایدن بدهد، با تأکید بر اینکه در فرآیند برگزاری انتخابات و شمارش آرا تخلف و تقلب گسترده صورت گرفته است، تاکنون از پذیرش نتیجه اعلام‌شده از سوی رسانه‌ها خودداری کرده و چندین بار نیز خود را برنده انتخابات خوانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.