حق وردی در نطق میان دستور: اشرافیت جدید شکل گرفته است

وی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی یک حرکت تکاملی و پیش رونده تاریخ در مسیر ملت ایران محسوب می شود؛ بدون تردید به خاطر آرمان های ارزشمندی بود که بنیانگذار این حرکت عظیم آن را ترسیم کرد و خود و جانشین صالح آن در تحقق آنها پافشاری کرد و ملت نیز بارها و بارها از آن پشتیبانی کرد.

نماینده شهریار، قدس و ملارد در مجلس تاکید کرد:حال خیلی از این آرمان های سترگ محقق شده  و با عنایت الهی به دستاورد تبدیل شده است،آرمان هایی مانند مطرح شدن دغدغه‌های اصالت مند وفراموش شده و نجات بخش اصیل انسانی در دعوت انبیای عظام الهی متجلی شده بود و در عصر جاهلیت تمدن کم کم به فراموشی سپرده شده بود.

حق وردی در ادامه افزود: ارزش‌هایی مانند توحید، عبودیت، معنویت ،معاد و فضایل فطری بشری؛گرایش به این دغدغه‌ها ارزشمند به گونه ای کاخ‌های تباهی مستکبران زمان را به لرزه درآورده است که شبانه روز به فکر مهار امواج آن هستند.

نماینده مردم شهریار ،ملارد و قدس درمجلس ادامه داد: بی سبب نیست که سردمداران جهان کفر،به سرکردگی خام جوانی جاهل؛که عنوان رئیس جمهوری فرانسه را یدک می کشد ،به بهانه آزادی بیان سعی می‌کنند با عادی کردن جسارت به ساحت قدسی فخر کائنات؛ اشتیاق عمومی به این ارزش‌های اصیل را کندتر کنند؛ زهی تصور باطل زهی خیال محال.

وی ادامه داد:استقلال ،عزت مداری، عظمت افزایی ملی و رشد و پیشرفت روز افزون کشور در زمینه‌های مختلف و به رسمیت شناخته شدن قهری ملت شریف ایران به عنوان یک قدرت فرامنطقه ای و جهانی را از برکات انقلاب اسلامی نام برد.

حق وردی اظهار کرد:در همین هفته های اخیر شاهد بودیم که حاکمان کج فهم آمریکا ،ایران را به همراه چند قدرت جهانی دیگر به دخالت در امور داخلی کشورشان متهم کردند و اهمیت این رویداد وقتی مشخص می شود که با عملکرد رژیم طاغوت مقایسه شود.

این نمانیده مردم در مجلس یازدهم  با اشاره به رژیم طاغوت تأکیدکرد: رژیمی که ذلیلانه مجری دستورات نه مقامات ردیف اول آمریکا،بلکه دستورات کارشناسان و مستشاران رده چندم آنها بود و آرمان های متعدد دیگری که ذکر آنها به طولانی شدن کلام منجر می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این انقلاب عظیم و ارزشمند،آرمان‌های دیگری دارد که علی رغم فعالیت‌های انجام شده هنوز نتوانسته‌ایم آنها را محقق سازیم .

حق وردی ادامه داد: بدون تردید کارایی نظام اسلامی به پویایی آن بستگی دارد و پویایی آن نیز منوط به تحقق آرمان های محقق نشده یا کمتر محقق شده آن است و این امر نیز به تلاش‌های متعهدانه ،مجاهدانه همه مسئولان و نخبگان دردمند جامعه بستگی دارد که در منشور گام دوم انقلاب حکیمانه به آن اشاره شده است.

مانور تجمل ارزش های عدالت گرایانه  انقلاب را با خطر مواجه کرد

وی مطرح کرد:”عدالت” از آمال ممتاز نظام الهی ما بوده و از همان آغازین روزهای نهضت تاکید بر عدالت و نفی امتیازات خاص بوده است،همیشه عدالت‌طلبی خواسته همگانی و هم مورد تاکید رهبران عالی نظام اسلامی ما بوده است. سیاست‌گذاری‌های کلی نظام نیز در راستای تحقق این اعمال ارزشمند صورت گرفته است.

نماینده مردم شهریار در مجلس ادامه داد:در میدان عمل، این آرمان مورد هجمه سنگین قرار گرفته است و ارکان سازنده آن مورد نفرت واقع شد.

وی با بیان اینکه مانور تجمل که مطرح شد ارزش های عدالت گرایانه و عدالت گسترانه را با خطر مواجه کرد، تاکید کرد:امتیازطلبی،حیف و میل بیت المال،حقوق های نجومی،اختلاس ها،مفاسد اقتصادی،اشرافی‌گری برخی از مسئولین و مدیران،اختلافات طبقاتی آزاردهنده،فقر و فساد و تبعیض،نارسایی نظام اداری و واسطه‌گری ،دلالی،کار چاق کنی که متاسفانه بعضاً توسط فرزندان و منسوبین برخی از مدیران و مسئولین صورت می‌گیرد نشانه‌هایی از عدم موفقیت ما در تحقق عدالت و حکمرانی عادلانه است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید دارد:امروز متاسفانه اشرافیت جدید شکل گرفته است که ثروت اندوزی خانوادگی آنها ریشه در قبول مسئولیت داشته و محل سکونت آنها در هم مناطق مرفه نشین و بسیار برخوردار شهری است.

نفی  امتیازطلبی ،پرهیز از فاصله طبقاتی و توجه به طبقات محروم مهمترین دغدغه امامین انقلاب

وی افزود: این در حالی است که مهمترین دغدغه امامین انقلاب تحقق اهداف عدالت  عدالت محور انقلاب بوده است که با  نفی  امتیازطلبی و پرهیز از تشدید فاصله طبقاتی و توجه لازم به طبقات محروم و متوسط جامعه،مانند کارگران،کارمندان،فرهنگیان و بازنشستگان و مستمری‌بگیران و اقشار آسیب‌پذیر که نه تنها درآمد مستقلی ندارند فاقد هرگونه بیمه نیز می باشند؛مانند کارگران فصلی و ساختمانی امکان تحقق دارد.

حق وردی در ادامه نطق مطرح کرد: علاوه بر این موارد مهم ،بی ثباتی اقتصادی و گرانی های لحظه‌ای لجام‌گسیخته که امکان هرگونه برنامه ریزی حتی کوتاه‌مدت را از فعالان عرصه تولید،اقتصاد و عمران گرفته است؛عامل مهم در تجدید بی عدالتی ها و ناعدالتی های کنونی است و این حاصل ناکارآمدی تفکری است که مدعی بود خیلی از این مشکلات را در مدت ۱۰۰ روز حل خواهد کرد.

وی ادامه داد:امروز که حدود ۲۷۰۰ روز از روی کار آمدن آن می‌گذرد؛نه تنها نتوانسته مشکلات ریشه‌ای اقتصاد مملکت را حل کند ،بلکه خود چالش‌های ایجاد کرده است که بعضاً برطرف شدن آن ها زمان بسیار طولانی‌تری را نیاز خواهد داشت.

نماینده مردم شهریار در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه مطرح کرد: عدم امکان فرصت برابر با مردم سایر نقاط کشور برای مشارکت در تصمیم گیری های کلان جامعه ؛در حالی که متوسط تعلق نماینده به جمعیت حدود کمتر از ۳۰۰ هزار نفر است ؛حوزه انتخابیه بنده با یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تنها یک نماینده دارد و نزدیک به دو دهه است که از افزایش نمایندگان محروم مانده است.

حق وردی مطرح کرد: از محروم‌ترین نقاط کشور در تخصیص سرانه ها در تمام زمینه‌ها ی بهداشتی، خدماتی، آب،حمل و نقل ،رفاهی آموزشی و غیره هستیم.در مقایسه با میانگین سرانه های کشوری جزو کم برخورد ترین مناطق کشور هستیم.

نماینده شهریار، قدس و ملارد در مجلس تصریح کرد: برخی شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر،هنوز فاقد یک تخت بیمارستانی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.