خبر مهم روحانی از محدودیت های کلی کرونایی در سرتاسر کشور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: ما در هفته‌های اخیر در ۹۰ شهرستان و در مراکز استان محدودیت‌هایی را وضع کردیم که هدف همه این محدودیت‌ها این است که مردم ما لمس کنند شرایط، شرایط فوق العاده‌ای است. همه باید یاری کنند که بتوانیم از این مسئله عبور کنیم.

روحانی افزود: ما باید سواد سلامت مردم را بالا ببریم و مردم باید بدانند علائم این بیماری چیست. آموزش به اندازه کافی به مردم داده نشده است. مردم ما باید اعتماد صد درصدی به ستاد کرونا و قرارگاه مرکزی ستاد داشته باشند. اگر اعتماد مردم را به ستاد کرونا کاهش یابد، به ضرر ماست.

اهم اظهارات رئیس جمهور را به نقل از مهر و فارس بخوانید؛

* دولت الکترونیک باید لحظه به لحظه توسعه پیدا کند. ما هرچیزی می‌توانیم را باید به فضای دیجیتال و مجازی ببریم.

* خستگی که برای کادر درمان ایجاد شده را نیروهای مسلح می‌توانند کم کنند. ما اگر مصوباتی را ابلاغ کنیم و اجرا نشود با اقلیتی که اجرا نکردند باید برخورد شود.

* باید تجمع و تردد به حداقل برسد. در بسیاری از شهرها با تجمع مشکل ایجاد کرده است. در برخی روزها مشهد از تهران وضعش بدتر بود. مساله بیمار یابی بسیار مهم است. اینهایی که به این بیماری مبتلا می‌شوند حدود ۸۰ درصد اصلا علامت ندارند راه این است که تست تشخیصی را بالا ببریم.

* برای جداسازی و قرنطینه باید فرد در جایی برود قرنطینه شود و مراقبت کنیم. ناچاریم محدودیت‌ها را افزایش دهیم. امروز تصمیمات کلی گرفتیم و محدودیت‌هایی را از شنبه آینده برای کل کشور در نظر گرفتیم. طرحی است که اساس آن تا پایان کرونا ادامه دارد. ما راهی جز از مراقبت از خود و خانواده و دوستان نزدیک خود نداریم.

* در طرحی که اول آذر اجرایی می‌شود به سبک تعطیلات برخی مشاغل ظهور و بروز دارد. این ویروس، ویروس اسفند و فروردین نیست و جهش یافته است. وزارت بهداشت گفته است که قدرت این ویروس ۹ برابر شده است.

* بسیاری از دولت‌ها ناچار شدند محدودیت‌ها را از نو افزایش دهند به همین دلیل ما هم در هفته های اخیر یک بار در ۴۳ شهرستان و بار دیگر در ۴۶ شهرستان یعنی حدود ۹۰ شهرستان، محدودیت های زیادی ایجاد کردیم و از هفته پیش در مراکز استان‌ها هم مجدد محدودیت دیگری ایجاد کردیم که هدف از همه این محدودیت ها این است که مردم ما کاملا لمس کنند شرایط، یک شرایط فوق العاده است و از شرایط عادی عبور کرده‌ایم. همه باید کمک و یاری کنند تا بتوانیم از این مسأله با کمترین ضرر عبور کنیم.

* آنچه برای ما مهم است در محله اول آموزش است‌. ما باید سواد سلامت مردم را افزایش دهیم. مردم باید به خوبی بدانند علائم این بیماری چه هست. هنوز هم در جامعه ما افرادی هستند که می گویند هیچ علامتی ندارند. می گویی هیچ علامتی ندارید؟ می گویند چرا کمی درد عضلانی دارم. باز هم می پرسی می گوید چند روزی است حس بویایی و چشایی‌ام کار نمی‌کند. معلوم است به اندازه کافی آموزش به مردم داده نشده است و مردم فکر می کنند باید تب شدید داشته باشند یا دائم سرفه کنند تا احساس کنند این بیماری سراغشان آمده است. بنابراین در برخی از علایم و شرایط آموزش کم داده شده است و ما باید سطح آموزش را بالا ببریم و ارتقا دهیم.

ادامه دارد …

منبع : خبرانلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.