سهرابیان: ملی پوشان قایقرانی پس از انجام تست کرونا به اردو می‌روند

علیرضا سهرابیان مقدم رئیس فدراسیون قایقرانی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد برگزاری اردوی تیم‌های ملی قایقرانی گفت: اردوی تیم‌های ملی قایقرانی از یکشنبه ۲۵ آبان ماه آغاز خواهد شد. تیم ملی آب‌های آرام در شهر‌های بندرانزلی و بابلسر مستقر خواهند شد و تیم ملی روئینگ در دریاچه آزادی اردو خواهد زد. در این اردو‌ها رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اولویت قرار دارد.
به زودی با گرفتن تست کرونا از ملی پوشان آن‌ها را راهی اردو خواهیم کرد

او در مورد اینکه امکان دارد با دستور جدیدی از طرف ستاد مبارزه با کرونا و استانداری‌ها شرایط برگزاری اردو تغییر کند گفت: اگر از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و استانداری‌ها که موظف هستند در استان‌های خودشان طرح پیشگیری از کرونا را با توجه به شرایط موجود اجرایی کنند دستور جدیدی صادر شود امکان دارد شرایط برگزاری اردو‌ها تغییر کند. ما نامه‌ هماهنگی با ستاد کرونا را داریم، اما اگر زمانی اعلام کنند به طور مثال رفت و آمد بین استان‌های تهران، مازندران و گیلان ممنوع است دیگر نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. تا الان هیچ مشکلی نبوده است و به زودی با گرفتن تست کرونا از ملی پوشان، آن‌ها را راهی اردو خواهیم کرد.
در قایقرانی نمی‌توانیم محیط تمرینی را به شکل کامل قرنطینه کنیم

سهرابیان در مورد قرنطینه کردن محل تمرین ملی پوشان گفت: در قایقرانی نمی‌توانیم محیط تمرینی را به شکل کامل قرنطینه کنیم، اما در حد توانمان از رفت و آمد‌های غیر ضروری افراد جلوگیری می‌کنیم. دریاچه آزادی ۱۳۰۰ متر طول دارد و اسکی روی آب، هیئت قایقرانی استان تهران، افرادی که دور مجموعه می‌دوند، نیرو‌های حراستی و دیگر افراد مجموعه ورزشی آزادی آنجا حضور دارند و نمی‌توان به شکل کامل دریاچه را قرنطینه کرد. امیدوارم مسئولان مجموعه به ما کمک کنند تا بتوانیم اردو‌ها را مانند مسابقات قهرمانی کشور که در شرایط خوبی برگزار شد به شکل خوبی برگزار کنیم.
اردوی تیم ملی آب‌های آرام در مرداب انزلی برگزار خواهد شد

او در مورد شرایط برگزاری اردوی تیم ملی آب‌های آرام گفت: اردوی تیم ملی آب‌های آرام در مرداب انزلی برگزار می شود و محل استقرار ملی پوشان یکی از هتل‌های نیروی دریایی خواهد بود. کمک خوبی به ما شده است تا بتوانیم با رعایت فاصله گذاری‌ها ورزشکاران را مستقر کنیم. تمرینات نیز در مرداب انزلی با کمک هیئت قایقرانی استان گیلان برگزار خواهد شد.

سهرابیان: به زودی با گرفتن تست کرونا از ملی پوشان آن‌ها را راهی اردو خواهیم کرد
تیم ملی قایقرانی بادبانی برای اولین بار در مسابقات لیگ ستارگان بادبانی شرکت خواهد کرد

رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد شکل گیری تیم ملی بادبانی ایران در کشور ترکیه و برگزاری تمرینات آشنایی و آماده سازی برای شرکت در مسابقات لیگ ستارگان بادبانی در شرایطی که به نظر می‌رسید فدراسیون قایقرانی کشورمان دخالتی در این اتفاق نداشت گفت: تا زمانی که نامه نگاری‌های لازم بین فدراسیون قایقرانی و سازمانی که مسابقات را برگزار می‌کند انجام نشود ورزشکاران اجازه شرکت در مسابقات را ندارند. حضور تیم ملی بادبانی کشورمان در مسابقات لیگ ستارگان جهان برای اولین بار اتفاق افتاده است و موسسه‌ای که این مسابقات را ترتیب داده است، کشور‌های مختلفی را برای این رقابت انتخاب کرده است که ایران هم جزو آن‌ها است. احمد احمدی ورزشکار ملی پوش ما در بادبانی است که به همراه چند قایقران دیگر در کشور ترکیه یک دوره‌ آموزشی را پشت سر گذاشتند. این دوره با هزینه موسسه‌ای که مسابقات را برگزار می‌کند پرداخت شده و هزینه‌ای برای ما نداشته است.
طالبیان می‌تواند به تیم ملی قایقرانی بادبانی کمک کند

او در مورد حضور ملی پوش کایاک در تیم ملی قایقرانی بادبانی گفت: در رشته بادبانی برای هدایت قایق به افرادی نیاز است که از بالا تنه و دستان قدرتمندی برخوردار باشند و احمدرضا طالبیان، کایاک سوار ملی پوش کشورمان که این خصوصیت را داشت و با توجه تاخیری که در برگزاری اردو‌های تیم ملی ایجاد شد در ترکیه حضور یافته و در تمرینات شرکت کرد. او با تخصص خودش می‌تواند در جمع کردن بادبان تاثیر گذار باشند. زمان برگزاری این مسابقات هنوز مشخص نشده است.
رازقیان در مسابقات کاپ جهانی نتیجه خوبی کسب کرد

سهرابیان در مورد حضور رکسانا رازقیان در مسابقات کاپ جهانی اسالالوم گفت: رازقیان در کشور فرانسه دانشجوی دکترا است و به خواست فدراسیون در ایران ماند و در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد و در رشته‌ اسلالوم به مقام نخست رسید. بعد از این مسابقات به فرانسه رفت تا به تحصیلات خود ادامه دهد. با مکاتبه‌ای که فدراسیون قایقرانی ایران با کشور فرانسه و فدراسیون جهانی قایقرانی داشت ثبت نام او برای شرکت در مسابقات کاپ جهانی اسلالوم با پرداخت ورودی انجام شد. رازقیان در این مسابقات نتیجه‌ بسیار خوبی کسب کرد و برای ما با ارزش و قابل احترام است. او تنها آسیایی بود که در این مسابقات حضور داشت.
با توجه به مشکلات اقتصادی و مالی که وجود دارد وزارت ورزش تا به الان حمایت خوبی از ما کرده است

او در مورد کمک‌های وزارت ورزش گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و مالی که وجود دارد وزارت ورزش تا به الان حمایت خوبی از ما کرده است. من باید تمام مشکلات مالی و شرایط کشورمان را در نظر بگیرم و درصد پولی که دریافت می‌کنم با مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ارزیابی کنم. من به عنوان پدر فدراسیون قایقرانی باید بگویم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمک زیادی به ما کرده است. حامیان و دوستان نیز به ما کمک‌های مالی کرده اند.
به زودی پاداش مدال آوران مسابقات قهرمانی آسیا را پرداخت خواهیم کرد

سهرابیان در مورد پرداخت نشدن پاداش مدال آوران مسابقات قهرمانی آسیا و اینکه گفته می‌شود دیگر این پاداش پرداخت نخواهد شد گفت: اصلا چنین موضوعی صحت ندارد و نامه نگاری‌های لازم را برای پرداخت پاداش مدال آوران را انجام داده ایم و من خودم حضوری با فرامرزیان معاون وزیر ورزش صحبت کردم. فکر کنم هفته‌ آینده پرداخت‌ها انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.