سیاسیون به جای مهار کرونا فقط بلدند به یکدیگر کنایه بزنند!/ آقایان با این دست فرمان کاری مقابل کرونا پیش نمی‌برید!

بیش از ۹ ماه است، کشور درگیر بیماری خطرناک و همه گیر کرونا شده و در این مدت، تلاش‌های زیادی از سوی دولت و نهادهای ذیربط برای مهار کرونا و بهبود شرایط کشور انجام گرفته؛ اما بخش زیادی از انرژی مسئولان و دولتمردان، صرف حاشیه ها و کنایه زدن به یکدیگر شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روز گذشته و در پی هشدارهای متعدد کارشناسان، ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و قرار بود دستور کار و خروجی آن پیگیری موضوع تعطیلی دو هفته‌ای تهران و شهرهایی که وضعیت کرونا در آنها از مرز هشدار هم عبور کرده است باشد؛ اما در نهایت باز هم ستاد ملی مبارزه با کرونا به تصمیمی در این خصوص نرسید.

بلافاصله بعد از تشکیل جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا و عدم تصمیم گیری پیرامون تعطیلی دو هفته ای تهران و برخی شهرهای کشور، خبری در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد، مبنی بر اینکه جلسات ستاد ملی جلسات تک نفره است و تنها تصمیماتی نتیجه بخش خواهد بود که رئیس جمهور نظر مساعدی نسبت به آن داشته باشد.

این خبر حکایت از آن داشت که احتمالاً حسن روحانی مخالف جدی تعطیلی دو هفته ای به منظور جلوگیری از شیوع گسترده تر کرونا بوده و در نتیجه اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا هم به تبعیت از نظر رئیس این ستاد به تصمیم مهم برای تعطیلی نرسیدند و در نهایت مطابق با میل و نظر رئیس جمهور تصمیمات دیگری در این خصوص گرفته اند!
این خبر بلافاصله از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور و برخی منابع در ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین ریاست جمهوری تکذیب شد و این نکته مورد تاکید قرار گرفت که حسن روحانی، هیچ‌گونه مخالفتی با تعطیلی تهران و شهرهایی که کرونا در آن از مرز هشدار عبور کرده است، نداشته.

البته این خبر بلافاصله از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور و برخی منابع در ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین ریاست جمهوری تکذیب و بر این نکته تاکید شد که حسن روحانی هیچ‌گونه مخالفتی با تعطیلی تهران و شهرهایی که کرونا در آن از مرز هشدار عبور کرده، نداشته، بلکه تصمیم اخیر نتیجه تصمیم گیری تمامی اعضای ستاد بوده است.

متاسفانه باید به این نکته اشاره کرد که بررسی روند مقابله با بیماری خطرناک کرونا در کشور ما همچون بسیاری از مسائل و موضوعات دیگر، سیاسی شده و سیاسیون به جای ایجاد یک عزم همگانی در جهت نجات جان مردم و مبارزه با این بیماری فراگیر، منویات سیاسی شان را ترجیح می دهند.

نمونه های مختلفی از این موضوع می توان در عالم سیاست کشور دید که نتیجه آن زیر سوال بردن اقدامات مسئولان در قوای دیگر و همچنین کنایه زدن به هم در شرایط کرونایی به جای ایجاد یک عزم همگانی در جهت مقابله با این بیماری و نجات جان مردم است.
از زیر سوال بردن اقدامات رئیس مجلس توسط رئیس جمهور تا حرف و سخن های بی پایه و اساس رئیس جمهور سابق طبیعتاً هیچ یک از این مسائل کمکی به رفع بیماری نجات کسب و کارها و همچنین نجات جان مردم نمی‌کند.

نمونه‌های زیادی از این قبیل اقدامات و حرف و سخن‌ها توسط سیاسیون ـ آن هم در شرایط کرونایی ـ می‌توان مشاهده کرد؛ از زیر سوال بردن اقدامات رئیس مجلس توسط رئیس جمهور تا حرف و سخن‌های بی پایه رئیس جمهور سابق که طبیعتاً هیچ یک از این مسائل، کمکی به رفع بیماری نجات کسب و کار‌ها و همچنین نجات جان مردم نمی‌کند.

هر وقت مسئولان و سیاسیون متوجه این مساله و موضوع شدند و به این نتیجه رسیدند که گریز از بیماری خطرناک و فراگیر کرونا، نیازمند پرهیز از تنش های بی فایده و کنار گذاشتن عینک سیاسی‌شان است، می توانیم امیدوار باشیم که کشور بتواند راه مبارزه با کرونا را به درستی برود و هر روز شاهد افزایش آمار مرگ و میر و ابتلا به بیماری نباشیم.

یا برخی آقایان این مساله را یک شوخی تصور می‌کنند و آن را خیلی جدی نمی‌پندارند یا اینکه به هر حال منافع و منویات سیاسی‌شان در جان و سلامتی مردم و همچنین بازگشت کشور به شرایط عادی اولویت بیشتری دارد.

این نکته باید گوشه ذهن تمامی سیاسیون ـ که این روز‌ها حواشی را به اصل مقابله با کرونا ترجیح می‌دهند ـ باشد که این بیماری خیلی جدی‌تر از آن است که آن‌ها حتی تصورش را بکنم و لذا مسئولیت جان تک تک مردمی که به واسطه این بیماری از دنیا می‌روند یا به هر شکلی از آن آسیب می‌پذیرند، بر عهده حاشیه سازان بی توجه به کروناست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.