ظریف: اگر آمریکا دنبال بازگشت به برجام باشد، آماده مذاکره هستیم

وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در حساب کاربری‌اش در توئیتر گفت چنانچه آمریکا دنبال بازگشت به برجام باشد، تهران آماده مذاکره بر سر شرایط بازگرداندن این کشور به توافق هسته‌ای است.

«محمد جواد ظریف» نوشت: «آمریکا هنوز عضو سازمان ملل است. اگر به تعهداتش ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ پایبند باشد ما هم تعهداتمان ذیل برجام را اجرا می‌کنیم. اگر آمریکا به دنبال بازگشت به برجام باشد، آماده‌ایم در خصوص شرایط لازم برای اینکه این کشور مجدداً وضعیت «مشارکت‌کننده در برجام» را به دست آورد مذاکره کنیم.»

وزیر خارجه ایران نوشت: «آمریکا هنوز عضو سازمان ملل است. اگر به تعهداتش آن‌طور که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت آمده پایبند باشد ما هم تعهداتمان ذیل برجام را اجرا می‌کنیم. اگر آمریکا به دنبال بازگشت به برجام باشد، آماده‌ایم در خصوص شرایط لازم برای اینکه این کشور مجدداً وضعیت «مشارکت‌کننده در برجام» را به دست آورد مذاکره کنیم.»

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور «سردار قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورد.

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفت.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

«جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات که رسانه‌ها او را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معرفی کرده‌اند پیشتر گفته که در صورت ورود به کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به برجام بازخواهد گشت. با وجود این، او از توضیح درباره جزئیات برنامه‌اش برای بازگشت به برجام خودداری کرده است.

 

منبع:خبرفوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.