لوله کشی غیراستاندارد و نشت گاز شهری موجب انفجار مغازه شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس از عملیات موفق اطفای حریق یک مغازه، یک واحد تراشکاری و یک منزل مسکونی توسط پرسنل آتش نشانی خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، محسن همیانی در تشریح چگونگی وقوع این حوادث گفت: متأسفانه نشت گاز شهری موجب انفجار گاز در یک مغازه واقع در خیابان شهید گودرزی نبش کوچه الوند گردید که پس از مخابره حادثه با مرکز پیام سازمان آتش نشانی، نیروهای ما سریعا به محل حادثه اعزام شده و با سرعت عمل مطلوب از گسترش حریق به ساختمان های همجوار جلوگیری و در نهایت اطفا نمودند.

وی افزود: این قبیل موارد بعضا به علت لوله کشی گاز غیراستاندارد، اعمال فشار به لوله و در بیشتر موارد تغییرات خودسرانه در لوله کشی گاز توسط خود اشخاص صورت می‌گیرد. به این جهت از تمامی همشهریان خواهشمندیم نکات ایمنی و استاندارد را به منظور جلوگیری از بروز حوادث اینچنینی رعایت کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس در ادامه به عملیات اطفای حریق یک واحد صنعتی تراشکاری واقع در خیابان شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: شعله ور شدن براده های آلومینیوم هنگام تراشکاری و تماس آن با مواد قابل اشتعال باعث ایجاد حریق شده بود که عوامل نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی سریعا خود را به محل وقوع حادثه رسانده و موجب جلوگیری از گسترش‌ آتش‌ و در نهایت اطفای حریق شدند. خوشبختانه حوادث مذکور خسارت جانی نداشته و تنها موجب خسارت مالی شد.

همیانی در ادامه به عملیات اطفای حریق یک منزل مسکونی نیز پرداخت و گفت: این حادثه در طبقه دوم یک آپارتمان مسکونی رخ داد که با اعزام نیروهای آتش نشانی و خاموش کردن آتش این عملیات پایان یافت. در این حادثه یک نفر دچار مصدومیت سطحی شد.

 

 

منبع:شهرداری قدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.