کرونا در اروپا| از ابتلای وزیر بهداشت کرواسی تا نابرابری‌های بیشتر در جامعه آلمان

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا از ابتلای وزیر بهداشت کرواسی به این بیماری و افزایش نابرابری‌های اجتماعی در جامعه آلمان در دوران بحران کرونا خبر می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب اقتصادی، سیاسی و اجتماعی گسترده‌تری به بار می آورد.

افزایش نابرابری‌های اجتماعی در جامعه آلمان

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که بحران اروپا نابرابری های اجتماعی در جامعه آلمان را تشدید کرده است. این بررسی که توسط انستیتو “هانس بوکلر” انجام شده است نشان می دهد که نابرابری های درآمدی در آلمان در دوران بحران کرونا افزایش پیدا کرده است.

ابتلای روزانه بیش از ۲۲ هزار نفر در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای حدود ۲۲۶۰۹ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد و ۲۵۱ نفر هم در این دوره زمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

افزایش سرعت شیوع کرونا در پارلمان آلمان

از شروع بحران کرونا تا به حال حدود ۸۹ مورد ابتلا به این ویروس در بین نمایندگان پارلمان آلمان ثبت شده است. بر اساس گزارش منتشر شده در این باره سرعت شیوع کرونا در پارلمان آلمان اخیرا به طرز چشمگیری افزایش داشته است. در حالی که بین اواخر ژانویه و پایان سپتامبر تنها ۳۷ مورد ابتلا در پارلمان وجود داشته تعداد آن ها در اواخر اکتبر به ۵۵ مورد رسیده و از آن زمان ۳۴ مورد دیگر به تعداد مبتلایان اضافه شده است. از اوایل اکتبر قانون استفاده اجباری از ماسک در پارلمان آلمان برقرار شده است.

اعتراضات گسترده خشونت بار علیه محدودیت‌ها در برلین

رسیدگی به “قانون محافظت در برابر بیماری‌های عفونی” در پارلمان آلمان (بوندِس‌تاگ) در روز چهارشنبه، ۱۸ نوامبر با اعتراضات گروه‌های گوناگون مخالف محدودیت‌های کرونایی برگزار شد. این قانون توسط پارلمان تصویب شد.

در این طرح قانونی تدابیری برای محافظت در برابر بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

احزاب مسیحی و سوسیال‌دموکرات که دولت ائتلافی را تشکیل می‌دهند، بار دیگر تاکید کردند که با تصویب این قانون، مقابله با کووید۱۹، بیماری ناشی از کرونای جدید (سارس‌کوو۲) بر مبنای حقوقی مطمئن‌تری صورت می‌گیرد.

در این قانون آمده است که محدودیت‌ها باید توجیه‌پذیر و برای مدت‌زمان مشخصی باشند.

احزاب اپوزیسیون، برخی انجمن‌های تجاری و وکیلان معتقدند که “قانون محافظت در برابر بیماری‌های عفونی” بیش از حد حقوق اساسی شهروندان را محدود می‌کند، به همین دلیل خواهان مشارکت بیشتر پارلمان‌های ایالتی و فدرال در تصویب مقررات کرونایی هستند.

تصویب این لایحه قانونی با اعتراضات گسترده‌ای در برلین مواجه شد. این اعتراضات از صبح روز گذشته آغاز شده و تا نیمه های شب ادامه داشت. این اعتراضات در نزدیکی پارلمان آلمان و دفتر رئیس جمهوری برگزار شد و معترضان به اصول و قواعد کرونایی پایبند نبودند. پلیس علیه معترضان از ماشین آب پاش استفاده کرد.

بیش از ۳۴ هزار ابتلای روزانه در ایتالیا

نهادهای بهداشتی ایتالیا هم شب گذشته از ابتلای ۳۴۲۸۳ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر دادند. شمار موارد مرگ کرونایی در ۲۴ ساعت دراین کشور هم به ۷۵۳ مورد رسیده که بالاترین میزان مرگ کرونایی روزانه از اوایل آوریل بوده است.

بیش از ۱۹ هزار ابتلای روزانه در انگلیس

در انگلیس هم در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۶۰۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۵۲۹ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده‌اند.

در فرانسه هم در ۲۴ ساعت ۲۸۳۸۳ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۲۵ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

ابتلای وزیر بهداشت کرواسی به کرونا

«ویلی بروس» وزیر بهداشت کرواسی هم به کرونا مبتلا شد. وزارت بهداشت این کشور روز پنج شنبه اعلام کرد که بروس تب دارد اما حال عمومی اش خوب است.

کشتار راسوها وزیر دانمارکی را از کار بیکار کرد

پس از کشف یک ویروس جهش‌یافته کرونا بین راسوهای سفید پرورشی در دانمارک، دولت دستور معدوم‌سازی میلیون‌ها سمور را صادر کرد. این تصمیم که فاقد مبنای قانونی بود، برای وزیر کشاورزی گران تمام شد. او پوزش خواست و استعفا داد.

به این ترتیب وزیر کشاورزی دانمارک در پی جنجال ناشی از کشتار میلیون‌ها راسو استعفا کرد. علت امر، اعتراض پارلمان به قلع و قمع عمومی راسوها و عدم توجه به جداسازی و حفظ حیوانات سالم بود. سوال احزاب چپ حامی دولت اقلیت این بود که طبق چه ماده قانونی، راسوهای پرورشی غیر آلوده نابود شدند.

وگس ینسن وزیر کشاورزی دانمارک که تنها دستور نخست‌وزیر را اجرا کرده بود، روز چهارشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی از این اقدام عذرخواهی کرد و از تسلیم استعفایش خبر داد.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال در فرانسه ۲۰۶۵۱۳۸ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۶۶۹۸ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال ۱۵۴۲۴۶۷ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۲۰۳۹ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال ۱۴۳۰۳۴۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۵۳۲۷۴ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال ۱۲۷۲۳۵۲ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۴۷۲۱۷ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۸۶۰۶۸ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۳۵۳۸ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.