۵ زیردریایی روسیه که بزرگترین کابوس آمریکاست

زیردریایی‌های روسیه می‌توانند یکی از جدی ترین تهدیدات این کشور علیه رقیب اصلی نظامی‌اش یعنی آمریکا باشند. نشنال اینترست در جدیدترین گزارش خود به این موضوع پرداخته است.

به گزارش خبر فوری، یکی از قدرتمندترین بخش‌های نیروی دریایی روسیه زیردریایی‌های آن است. این زیردریایی‌ها جنبه دفاعی داشته و به خوبی در استراتژی نظامی روسیه جای می‌گیرند.

از این جهت، زیردریایی روسیه می‌تواند یکی از جدی ترین تهدیدات این کشور علیه رقیب اصلی نظامی‌اش یعنی آمریکا باشد.

نشنال اینترست در جدیدترین گزارشش به این موضوع پرداخته است. این وبسایت به معرفی ۵ زیردریایی روسی که تهدیدی جدی برای آمریکا و نیروی دریایی اش به حساب می‌آید می‌پردازد.

نشنال اینترست در گزارش خود زیردریایی‌های زیر را مهم ترین تهدید برای نیروی دریایی آمریکا می‌داند:

الف. زیردریایی کلاس آکولا (Akula Class Submarine)

ب. زیردریایی کلاسی کیلو (Kilo Class Submarine)

ج. زیردریایی کلاس کیلو پیشرفته (Type 636.3 Varshavyanka)

د. زیردریایی کلاس بوری (Borei Class Submarine)

ه. زیردریایی کلاس یاسن (Yasen Class Submarine)

در میان زیردریایی‌های شوروی سابق و روسیه جدید، سه زیر دریایی کلاس آکولا و یاسن و بوری از سایرین مهم‌ترهستند. در زیر برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دسته از زیردریایی‌ها را توضیح می‌دهیم.

الف. زیردریایی کلاس آکولا

ب. زیردریایی کلاس بوری

زیردریایی کلاس بوری با قابلیت حمل موشک‌های بالستیک در فهرست تسلیحات دریایی فوق پیشرفته نیروی دریایی روسیه قرار دارد. این زیردریایی‌ مجهز به ۱۶ موشک بالستیک «آر اس ام-۵۶ بولاوا» مخصوص پرتاب از زیردریایی است که بُرد آن‌ها ۸هزار کیلومتر است.

نشنال اینترست در یکی از گزارش‌های قبلی خود یادآور شد که کلاهک‌های هسته‌ای این موشک‌ها به طور خاص برای گریز از سامانه‌های پدافند هوایی دشمن طراحی شده‌اند. این نشریه آمریکایی در گزارش خود از زیردریایی کلاس بوری به عنوان «بی‌صداترین زیردریایی روسی» مجهز به موشک بالستیک یاد کرد که تا به امروز ساخته شده است.

ج. زیردریایی کلاس یاسن

زیردریایی فوق پیشرفته کلاس یاسن روسیه در فهرست پیشرفته‌ترین تسلیحات روسیه قرار دارد. این زیردریایی جدیدترین نوع از زیردریایی‌های تهاجمی هسته‌ای از ناوگان دریایی روسیه است.

طبق گزارش‌ها این زیردریایی ظرفیت حمل ۳۲ موشک کروز هسته‌ای را دارد که برد آن‌ها بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است.

طبق گزارش نشنال اینترست این زیردریایی سریع و فوق بی صدا به راحتی می‌تواند به ۲ هزار کیلومتری سواحل شرقی آمریکا نزدیک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.