دنیل ریکیاردو: مکلارن قدرت واقعی اش را هنوز نشان نداده است

در حالیکه تنها سه مسابقه به پایان فصل فرمول یک۲۰۲۰ و پیوستن دنیا ریکاردو به تیم مکلارن مانده است، دنیل گفته است که مکلارن قدرت واقعی اش را هنوز نشان نداده است.

قبل از شروع رقابت های فرمول یک۲۰۲۰ دنیل اعلام کرد که تیم فرانسوی را به مقصد تیم مکلارن ترک خواهد کرد.

در طول فصل جاری ثابت شد که رنو اصلا تیم دست و پا بسته ای نیست و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حتی قویتر از مکلارن است اما باید پذیرفت که با تمام این نظریه ها در حال حاضر مکلارن با مجموعه تولید قدرت یکسان با تیم رنو توانسته ۱۳ امتیاز برتری نسبت به آنها داشته باشد و در جدول قهرمانی تیمی در رده چهارم قرار بگیرد.

از سوی دیگر دنیل گفته است که دلیل تصمیم او عملکرد عالی مکلارن در فصل ۲۰۱۹ بوده است نه فصل ۲۰۲۰.

با توجه به اینکه قبل از شروع فصل ۲۰۲۰ تصمیم خودم را گرفته بودم پس بدیهی است که دلیل اصلی انتخاب من عملکرد مکلارن در ۲۰۱۹ بوده است.

به نظر من در سال گذشته آنها نسبت به هر تیم دیگری پیشرفت بهتری داشتند و این موفقیت را با رانندگان نسبتا جوانی کسب کرده بودند. اولین سال لندو بود و کارلوس راننده با تجربه تر تیم بود، اما اصلا به نظر نمی رسید که با یک تیم آماتور مسابقه می دهیم.

تمام پارامتر ها نشان از تیمی داشت که پا در مسیر درستی گذاشته است و قابلیت پیشرفت بالقوه ای دارد. فکر می کنم مکلارن قدرت واقعی اش را هنوز نشان نداده است.

بنابراین همه چیز هیجان انگیز خواهد بود و بخش زیادی از کسب موفقیت در آینده به خود من ربط خواهد داشت و این بسیار هیجان انگیز است.

ریکیاردو همیشه گفته است که هدف او کسب قهرمانی در رقابت های فرمول یک است اما به نظر می رسد در سن ۳۱ سالگی هم چند سال دیگر باید برای راندن خودرویی در سطح قهرمانی صبر کند.

با این حال دنیل معتقد است هنوز هم می تواند به قهرمانی برسد و تا زمانیکه این باور در او وجود داشته باشد در فرمول یک خواهد ماند. وی افزود:

بعضی مواقع با خودم فکر می کنم که تا چه زمانی این اشتیاق واقعی برای کسب قهرمانی در من وجود خواهد داشت.

البته که تمام رانندگان فکر می کنند بهترین راننده هستند و کسب قهرمانی یکی از اهداف تک تک آنها است. اما تنها بخش اندکی از رانندگان در اعماق وجود خود به این خواسته باور دارند و من یکی از آنها هستم.

بنابراین تا زمانیکه این باور در من وجود دارد برای رسیدن به آن خواهم جنگید و روزیکه احساس کنم اندکی از این اعتقاد را از دست داده ام کنار خواهم کشید. اما هنوز احساس نمی کنم که حتی نزدیک این حس شکست باشم.

امیدوارم مجبور نباشم مدت زیادی را صبر کنم اما در این زمان برای ساخت آینده خود از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

 

 

 

منبع:خودروبانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.