حدیث روز :
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 18 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 35156×
  • آخرین اخبار :

    سالن تشریح پزشکی قانونی در آرامستان بهشت رضوان شهریار افتتاح شد. بزرگترین مراسم محفل قرآنی کشور در ورزشگاه آزادی با حضور خانواده های تهرانی +عکس فرماندار شهرستان شهریار از حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند تقدیر و تشکر نمود حسین حق وردی منتخب حوزه انتخابیه شهریار قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی شد جلسه معارفه (معاونت اداری مالی) شهرداری باغستان شهردار باغستان از نصب پایه چراغ و راه اندازی روشنایی در خیابان‌ آزادگان خبر داد. اهتمام جدی شهرداری باغستان جهت توسعه متوازن زیرساخت ها در سطح شهر صفحه اول روزنامه های ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ استاندار تهران درگذشت آیت الله امامی کاشانی را تسلیت گفت افتتاح نمایشگاه نقاشی گروهی رئالیست هادر نگارخانه افرا شهریار آیت‌الله امامی کاشانی درگذشت ۱۵ نفر از تهران مستقیم به مجلس راه یافتند «مانچینی» دعوت قلعه‌نویی را رد کرد فرهاد مجیدی سرمربی تیم امید امارات شد عرضه سکه در مرکز مبادله باعث کاهش قیمت‌ها خواهد شد عرضه فردی بنزین در کیش منجر به کاهش مصرف نشد غم و اندوه علاوه بر ذهن جسم را هم تاثیر قرار می دهد درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال از هفته جاری شروع می شود مقام رضوان الهی، ثمره تقواپیشگی در برابر شهوات است

    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سینمای ایران از سال‌های دور با اقتباس بیگانه نبود و کارگردان‌های بزرگ و مطرح سینمای ایران برای اینکه فیلمی با محتوای غنی بسازند به سراغ قصه‌های ادبیات و تبدیل آنها به فیلمنامه رفته‌اند.

    فیلمنامه «گاو» اقتباسی از داستان «عزاداران بیل» غلامحسین ساعدی است. این فیلمنامه حاصل همکاری میان داریوش مهرجویی و این نویسنده مطرح معاصر است.

    ساعدی پیشنهاد ساخت فیلمی براساس داستان مشهور خود را با داریوش مهرجویی می‌دهد و مهرجویی که پیش از آن اولین فیلمش را با حال و هوای اکشن ساخته بود و شکست آن را به خاطر محتوای ضعیفش می‌دانست این پیشنهاد را می‌پذیرد و حدود دو هفته با غلامحسین ساعدی در مطب روانپزشکی او کار نوشتن فیلمنامه را به پایان می‌رسانند.

    «گاو» را می‌توان از اولین اقتباس‌های موفق سینمای ایران دانست. پس از این فیلم داریوش مهرجویی در اغلب فیلم‌هایش، مسعود کیمیایی در چند فیلم و کیومرث پوراحمد در بعضی فیلم‌هایش به سراغ اقتباس در ادبیات رفته‌اند.

    ثبت دیدگاه :

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پیشخوان پرس منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.