نابود شدن رویای تیراندازان المپیکی در سکوت فدراسیون نشینان!

رویای کسب مدال در المپیک توکیو برای تیراندازان تیم ملی کشورمان که ماه‌ها برای رسیدن به آن تلاش کردند، با سکوت و تعلل فدراسیون تیراندازی به سوی نابود شدن می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روز‌ها یکی پس از دیگری می‌گذرد و شروع رقابت در سرزمین سامورایی‌ها نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. پس از ورود کرونا به کشورمان و تعطیلی چندماهه فعالیت‌های ورزشی، فدراسیون تیراندازی اولین فدراسیونی بود که توانست مجوز برگزاری اردو‌های تیم ملی را بگیرد تا المپیکی‌های تنفگ به دست تیم ملی، تمرینات خود را از سر بگیرند. تمرینات شروع شد و المپیکی ها، با تجربه خانه نشینی چند ماهه به اردو‌ها بازگشتند.

بعد از گذشت چند روز از تمرینات ۲۹ تیر ماه ۹۹ علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان برای بازدید از اردوی تیم ملی به سایت تیراندازی آزادی رفت و از نزدیک به گفت و گو با تیراندازان المپیکی پرداخت. ملی پوشان هم که این دیدار را فرصت خوبی دیدند با علی نژاد به درد دل پرداختند. در این گفت و گوی چند ساعته برخی از مشکلات تیراندازان مورد بررسی قرار گرفت و در بعضی از زمینه‌ها قول‌هایی هم داده که تا به امروز از عملی شدن آن‌ها خبری نیست.
از پرداخت حقوق ۲ و نیم میلیونی به المپیکی‌ها تا فشنگ‌های دپو شده در انبار ایران ایر در آلمان

پرداخت حقوق ۲ و نیم میلیونی ماهانه به المپیکی‌ها و پیگیری فشنگ‌های دپو شده در انبار ایران ایر در آلمان قول‌هایی بودند که از سوی مسئولان به ورزشکاران داده شد، اما گویی مسئولان فدراسیون اقدامات لازم در این خصوص را انجام ندادند و رفته رفته مشکلات ملی پوشان و سرمربی تیم ملی کم که نشد، بلکه هر روز مشکلات بین فدراسیون و المپیکی‌های تیم ملی تیراندازی ما بیشتر و بیشتر شد. مشکلاتی که به دلیل پیش رو بودن المپیک باید برای ملی پوشان رفع بشود تا بتوانند بدون دغدغه تمرینات خود را پیگیری کنند. همه رشته‌های ورزشی که برای المپیک آماده می‌شوند بدون هیچ تعللی قرارداد سرمربیان خود را تمدید کرده اند تا ورزشکاران بتوانند به راحتی و بدون دغدغه تمرینات خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است اردو‌های ملی پوشان المپیکی هم با پیگیری‌های مریم هاشمی سرمربی تیم ملی تیراندازی برگزار شد و ملی پوشان هم که با سرمربی خود روز‌های خوشی را تجربه کرده بودند با درخواست سرمربی موافقت کردند و در اردو حاضر شدند. گویا مریم هاشمی تنها یک سرمربی برای تیراندازان نبوده است و مانند یک مادر دلسوز در تمام مشکلات و مسائل در کنار تیراندازان تیم ملی بوده است. این ارتباط صمیمانه بین ورزشکاران و سرمربی بسیار قوی است و همه ملی پوشان از فدراسیون می‌خواهند هاشمی سرمربی تیم ملی تیراندازی بماند.
کسب ۶ سهمیه المپیک توکیو

این درحالی است که قرارداد مریم هاشمی در تابستان امسال به پایان رسیده و هنوز فدراسیون هیچ اقدامی در خصوص تمدید قرارداد این سرمربی نکرده است. مربی که توانست ۶ سهمیه المپیکی به همراه شاگردانش به نام ایران کسب کند. اما اختلافی که بین مریم هاشمی و فدراسیون بر سر تیم ملی به وجود آمده است پایانی نداشته است. حدود ۱۰ جلسه با مسئولان و مریم هاشمی در کمیته ملی المپیک برای رفع مشکلات گذاشته شده است، اما نتیجه خاصی نداشته است.

همین طولانی شدن رفع مشکلات باعث شد تا ملی پوشان المپیکی تیم ملی هم اردوی تیم ملی را ترک کنند تا وضعیت سرمربی تیم ملی مشخص شود. در واقع می‌توان گفت وضعیت در اردوی تیم ملی به حدی رسیده است که ملی پوشان خانه نشینی را به حضور در اردو ترجیح داده اند.
تیراندازان به اردو نمی آیند تا وضعیت سرمربی مشخص شود

ناصر رسولی مدیر تیم‌های ملی تیراندازی با تنفگ در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: تا مشخص شدن وضعیت سرمربی تیم ملی، تیراندازان به صورت شخصی و انفرادی تمرینات خود را پیگیری خواهند کرد و برای تیم ملی تیراندازی که به عنوان اولین تیم ملی تمرینات خود را آغاز کرد این اتفاقات خوشایند نیست.

جلسات زیادی در خصوص حل مشکلات برگزار شده است و امیدواریم هرچه زودتر موانع از سر راه تیم ملی برداشته شود تا تیراندازان المپیکی ما بتوانند به اردو‌ها بازگردند و به خوبی تمرینات خود را ادامه دهند. مشکلات سرمربی تیم ملی تیراندازی مالی نیست و فقط بر سر امکانات و شرایط تیم ملی است که بین سرمربی تیم ملی و فدراسیون ایجاد شده است. هم فدراسیون و هم کمیته ملی المپیک سعی می‌کنند هرچه زودتر این مشکلات را حل کنند و دوباره تمرینات تیم ملی از سرگرفته شود.

اوی ادامه داد: مذاکرات برای حل مشکلات کماکان ادامه دارد و اگر کمی توجه شود خیلی زود این مشکلات حل می‌شوند، چرا که مشکلات خیلی پیچیده نیست و قابل حل است. مشکلات باید حل شوند تا تیراندازانی که برای المپیک آماده می‌شوند بدون دغدغه به کار خود ادامه دهند.

حالا پس گذشت دوماه هنوز مشکلات پا برجا بوده و تمام موضوعات در خصوص سرمربی تیم ملی تیراندازی در هاله‌ای ابهام است. همه اهالی تیراندازی در انتظار مشخص شدن وضعیت سرمربی تیم ملی تیراندازی هستند.
برگزاری لیگ برتر رشته غیر المپیکی، برای تغییر نگاه افکار عمومی

با این همه مشکلاتی که برای تیم ملی تیراندازی با تنفگ به وجود آمده است فدراسیون سعی دارد با برگزاری لیگ برتر اهداف پروازی نگاه‌ها و نظرات را به سوی دیگری سوق دهد، اما غافل از این که در مقطع کنونی رشته‌هایی که سهمیه المپیک را کسب کرده‌اند زیر ذره بین هستند و بیشتر از همیشه پیگیری می‌شوند. لیگ برتر اهداف پروازی در حالی برگزار می‌شود که رشته‌های تیراندازی با تفنگ و تپانچه در انتظار برگزاری لیگ هستند تا بتوانند خود را محک بزنند و برای المپیک آماده شوند.
رویای کسب مدال در المپیک توکیو

جوانان این مرز بوم ۴ سال تلاش کردند تا سهمیه المپیک را کسب کنند و برای موفقیت در این رقابت‌ها تمرینات سختی‌های بسیار زیادی را تحمل کردند تا بتوانند در المپیک توکیو که یک فرصت بسیار خوبی است نتیجه بسیار خوب و یا حتی مدال‌های خوش رنگی را برای تیم ملی تیراندازی کشورمان کسب کنند، اما با تعلل فدارسیون و ادامه دار شدن مسئله اختلافات بین سرمربی تیم ملی و فدراسیون، رویای تیراندازان تیم ملی برباد خواهد رفت.

با اتفاقاتی که در این مدت افتاده است چه چیز‌هایی مد نظر بوده است؟ ورزشکاران تلاش می‌کنند تا پرچم ایران سربلند باشد، اما گویی در این میان هیچ کدام از طرفین قصد ندارند تا به این اختلافات پایان دهند و تیراندازان را به اردوی تیم ملی برگردانند. این رفتار‌ها به این معنی است که ورزشکاران هیچ ارزشی برای فدراسیون ندارند، چراکه اگر فدراسیون کمی برای این ورزشکاران ارزش قائل بود اختلافات را تا امروز ادامه دار نمی‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.