۱۹ متخلف صید و شکار در آذربایجان غربی دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ۱۹ نفر از متخلفان صید و شکار در استان با تشدید پایش مناطق حفاظت شده دستگیر شدند.

مهران نظری روز یکشنبه با بیان اینکه این متخلفان در شهرستان‌های پلدشت، مهاباد، اشنویه، ارومیه، پیرانشهر و بوکان اقدام به شکار کرده‌اند، بیان کرد: پرونده متخلفان تشکیل و به مقام قضایی جهت رسیدگی ارجاع داده شده‌است.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل مهاجرت پرندگان و تشدید گشت و کنترل در مناطق تالابی استان و زیستگاه های مختلف در هفته گذشته ۶ قطعه کبک وحشی، سه قطعه انقوت، ۱۰ قطعه خوتکا، یک قطعه غاز خاکستری  و سه خرگوش از متخلفان صید و شکار کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه ۲ راس قوچ وحشی نیز روز جمعه حین حمل از قاچاقچیان کشف شد، گفت: این پستانداران در حال انتقال از سقز به شهرستان ماکو بودند که توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان و با همکاری نیروی انتظامی کشف شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار داشت: ۳۷۰ قطعه سهره طلایی که زنده گیری شده بودند، نیز حین انتقال به تهران در ارومیه کشف و رهاسازی شدند.

نظری با اشاره به دستگیری ۲ شکارچی در پلدشت گفت: پنج شکارچی در پلدشت اقدام به شکار کرده بودند که ۲ نفر از آنان به همراه سه قطعه آنقوت و یک غاز خاکستری دستگیر شده و بقیه متواری هستند.

کانون هایی از استان آذربایجان غربی به عنوان مناطق حفاظت شده شناسایی شده تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از شکار بی رویه و انقراض نسل وحوش موجود در آن ها به عمل آید.

منطقه حفاظت شده پارک ملی ارومیه، منطقه حفاظت شده (مراکان) در شمال آذربایجان غربی و منطقه حفاظت شده آغ گل از مهم ترین این مناطق هستند.

پنج منطقه نیز از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان منطقه شکار ممنوع اعلام شده‌است که شامل دره شهیدان بین ارومیه و اشنویه، زرآباد خوی، آغ گل ماکو، دشت بیان شاهین دژ و نیزارهای کوه قیط میمند شهرستان نقده است.

 

 

منبع:خبرفوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.