رستمیان: ورزشکاران رشته‌های آبی چه گناهی کرده‌اند که یک سالن تمرینی ندارند؟

ملی‌پوش واترپلو کشورمان گفت: ورزشکاران رشته‌های آبی بیشترین آسیب را در دوران شیوع ویروس کرونا دیدند.

سهیل رستمیان با بیان این مطلب به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم که اگر شرایط و امکانات فراهم باشد برای مسابقه با قزاقستان با تمام تلاش و غیرت‌مان رقابت کنیم، اما بحث ورزش قهرمانی است و باید نگاه قهرمانی هم وجود داشته باشد. باید امکانات و وسایلش هم آماده باشد. بازی‌های تدارکاتی، استخر و موارد مختلف دیگر نیز نیاز داریم.

وی افزود: مگر ورزشکاران رشته‌های آبی چه گناهی کرده‌اند که یک سالن ندارند که تمرین کنند؟ بیشترین آسیب را در دوران شیوع ویروس کرونا ورزشکاران آبی دیدند، چون استخری نبوده که تمرین کنند درحالیکه سایر ورزشکاران محلی برای تمرین داشته‌اند. از طرفی برگشت دوباره به میادین نیازمند هزینه و زمان بیشتر است.

ملی‌پوش واترپلو ایران با اشاره به توانایی تیم ملی و انتظار از آنها به دلیل مدال آوری در بازی‌های آسیایی خاطرنشان کرد: ما خودمان هم روی توانایی و عملکردمان حساب جدیدی باز کرده‌ایم و امیدوارم دوباره بتوانیم افتخارآفرینی کنیم. ما در بازی‌های ساحلی آسیا شانس خوبی برای کسب مقام داریم. در دوره قبل هم دوم شدیم و جزو مدعیان هستیم. شاکله این تیم هم از سال ۲۰۱۳ در اردوهای مختلف است و در مسابقات مهمی شرکت کرده است. این تیم پتانسیل کسب سهمیه بازی‌های المپیک را دارد. ما در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های ساحلی آسیا شانس کسب بهترین رکورد و مدال را داریم.

وی با اعلام این مطلب که اردوهایشان بدون حضور چریچ سرمربی تیم ملی برگزار می‌شود، افزود: آقای چریچ در اردو حضور ندارد، اما آقای رضایی کمک مربی مان با ایشان در تماس هستند و به ما تمرین می‌دهند.

رستمیان در پاسخ به این سوال که آیا زمان کافی برای شرکت در مسابقات مهم پیش رو دارند، اظهار داشت: آقای چریچ و رضایی، دانش کافی در زمینه آماده کردن تیم ملی را دارند. این زمان تمرینی تا بازی‌های ساحلی آسیا کافی نیست، اما با همت ملی‌پوشان و دانش مربیان می‌توانیم و با برنامه ریزی خوب در اردوهای متمرکز به ۸۰ – ۹۰ درصد آمادگی‌مان برسانیم.

وی درخصوص مسابقات انتخابی المپیک گفت: تاریخ و برنامه مسابقات انتخابی المپیک هنوز مشخص نیست. جلسه‌ای در عمان برگزار شد که اطلاعاتی از آن منتشر نشده و گویا درباره این مسابقات صحبتی نشده است، اما حق طبیعی ماست که در این مسابقات شرکت کنیم و اگر نتوانستیم در این مسابقات حضور یابیم به دلیل کم کاری و عدم توانایی کرسی‌های بین المللی ما در کنفدراسیون آسیا و فینا و کمیته ملی المپیک است.

وی ادامه داد: حق ایران است که به عنوان تیم سوم آسیا و دوم رنکینگ انتخابی المپیک بتواند با قزاقستان رقابت کند. چین هم که از این مسابقات انصراف داده و فکر می‌کنم حق شرکت در این مسابقات را نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.