سلاخی خودرو‌های سرقتی در خانه اجاره‌ای

با دستگیری اعضای یک باند حرفه ای سلاخی خودروهای سرقتی در مشهد، راز دستبرد به منازل با شیشه های طلقی نیز فاش شد.

در پی کشف تعدادی از خودروهای رها شده در خیابان های خلوت که قطعات قابل فروش آن ها به سرقت رفته بود، گروه ویژه ای از افسران تجسس کلانتری شفای مشهد، ریشه یابی این پرونده ها را در دستور کار قرار دادند.

آنان با تجزیه و تحلیل های کارشناسی که در حضور سرگرد علی امارلو، رئیس کلانتری صورت گرفت به نتایجی دست یافتند که نشان می داد با یک باند حرفه ای سرقت خودرو روبه رو هستند و اعضای این باند خودروها را از مناطق دیگر مشهد به سرقت می برند و در حوزه استحفاظی کلانتری شفا، آن ها را اوراق می کنند.

بنابراین گروه ویژه تجسس به سرپرستی سروان آریایی، عملیات اطلاعاتی و ردیابی را با همکاری مشترک گشت نامحسوس آغاز کردند تا این که بیست و دوم آبان، نیروهای گشت انتظامی به سرنشینان یک دستگاه پراید در شهرک پردیس مشهد مشکوک شدند و در حالی به تعقیب نامحسوس آن ها پرداختند که استعلام از مرکز فرماندهی نیز نشان می داد خودروی پراید دارای سابقه سرقت از منطقه قاسم آباد مشهد است.

ماموران انتظامی پس از حدود دو ساعت تعقیب و مراقبت به کوچه ای بن بست در حاشیه بزرگراه شهید چراغچی رسیدند که یک خودروی وانت مزدا نیز درون کوچه قرار داشت. در این هنگام یک جوان دیگر از داخل تنها منزل کوچه بن بست آچار به دست بیرون آمد و به همراه سرنشینان پراید مشغول باز کردن قطعات خودروی مزدا شدند.

ماموران گشت که دیگر به سلاخ خانه خودروهای سرقتی رسیده بودند، بی درنگ مراتب را به گروه ویژه تجسس اطلاع دادند و بدین ترتیب با دستورات محرمانه قاضی سیدجواد حسینی، معاون دادستان مرکز خراسان رضوی عملیات دستگیری دزدان خودرو آغاز شد و سه تن از اعضای باند به طرز غافلگیرانه ای در چنگ پلیس گرفتار شدند.

دقایقی بعد ماموران تجسس با نظارت و هدایت رئیس کلانتری و کسب مجوزهای قضایی، مخفیگاه و منازل متهمان را در چهار نقطه شهر مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه دو دستگاه دوچرخه کرسی، تعدادی مدارک متعلق به افراد دیگر، مقادیر زیادی قطعات و لوازم اوراق شده خودروها به همراه چندین دستگاه تلفن همراه سرقتی، پوشش و تابلوی «ایست» پلیس راهور کشف و ضبط شد.

با انتقال متهمان و دو خودروی سرقتی پراید و مزدا به کلانتری، تحقیقات گسترده در این باره ادامه یافت و مشخص شد که سلاخ های خودروهای سرقتی در دستبرد به منازل نیز نقش دارند زیرا آن ها اعتراف کردند با استفاده از فندک شیشه های طلقی منازل را می سوزاندند و با همین شیوه از یک منزل در بولوار صیاد شیرازی دو دستگاه دوچرخه سرقت کرده اند.

بررسی های بیشتر ماموران انتظامی که با راهنمایی ها و دستورات ویژه قاضی حسینی همراه بود، همچنین نشان داد اعضای این باند از سارقان حرفه ای و سابقه دار هستند که با استفاده از شاه کلید خودروهای مدل پایین را از مناطق مختلف شهر سرقت می کردند و به اوراق کردن آن ها در منزل اجاره ای کوچه بن بست، می پرداختند.

یکی از سارقان که چندین فقره سابقه کیفری دارد در بازجویی ها گفت: خودروها را دیگر اعضای باند سرقت می کردند و من فقط آن ها را اوراق می کردم و قطعات را به فروش می رساندم ولی در سرقت از منازل نقش داشتم. در همین حال متهم جوان دیگر پرونده نیز گفت: من در سرقت خودروی پراید، گوشی ها و دستبرد به منزل با اعضای باند همکاری کردم اما در سرقت مزدا نقشی نداشتم.

این متهم که مدعی بود از یک سال و نیم قبل در زندان بوده و از حدود ۲۰ روز قبل در اولین مرخصی خود به سر می برد، اعتیاد به شیشه و کریستال را انگیزه خود از سرقت های مذکور دانست و نقش خود در اوراق کردن خودروها را نیز به گردن گرفت.

عضو دیگر این باند هم که مدعی بود به شیشه و کریستال اعتیاد دارد و سابقه دار است، در اظهارات خود به سرقت خودروها و اوراق کردن آن ها در منزل اجاره ای اعتراف کرد.

با توجه به این که تاکنون هفت تن از شاکیان این پرونده شناسایی شده اند اما کشف پوشش و لباس های فرم و همچنین تابلوی «ایست» پلیس راهنمایی و رانندگی از مخفیگاه سارقان تحقیقات این پرونده را وارد مرحله جدیدی کرده است چرا که احتمال می رود آنان با جعل عنوان مامور پلیس راهور جرایم دیگری نیز مرتکب شده باشند.

به همین دلیل با دستورات محرمانه قاضی سیدجواد حسینی، با انتقال دزدان به زندان، بررسی های بیشتر در این باره به کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی سپرده شده است.

 

 

منبع:خبرفوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.