فرناندو آلونسو، شوماخر دیگری در لباس رنو

فلیپه ماسا معتقد است با بازگشت فرناندو آلونسو در فرمول یک ۲۰۲۱، سرنوشتی همانند دوران بازگشت مایکل شوماخر بزرگ با تیم مرسدس در انتظارش خواهد بود.

این راننده برزیلی با سه قهرمان سابق فرمول یک یعنی مایکل شوماخر، فرناندو آلونسو و کیمی رایکونن در تیم فراری هم تیمی بوده است. ماسا در سال ۲۰۰۸ زمانیکه هم تیمی کیمی بود توانست به ۱۱ پیروزی برسد و مقام قهرمانی را با اختلاف تنها یک امتیاز به لوئیس همیلتون واگذار کند.

در سال ۲۰۱۰ و زمانیکه ماسا هم تیمی فرناندو در تیم فراری بود شوماخر تصمیم گرفت تا پس از سه سال به رقابت های فرمول یک باز گردد اما اینبار به همراه تیمی از کشور خودش آلمان یا همان تیم مرسدس.

اما در آن زمان خبری از این مرسدس نبود و تیم آلمانی اصلا کیفیت امروز خود را نداشت. بهترین نتیجه شوماخر با تیم مرسدس یک مقام سومی در سال ۲۰۱۲ بود.

آلونسو یک سال کمتر از شوماخر از رقابت های فرمول یک دور بوده است و در مدت این دو سال توانسته تا قهرمانی در مسابقات ۲۴ساعت لمانز را به دست بیاورد. همچنین توانست در مسابقات رالی داکار و ایندیاناپولیس ۵۰۰ شرکت کند.

اما اینبار قرار است فرناندو به تیم بازگردد که در سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ به همراه آن توانسته به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کند. در این مسیر فرناندو جایگزین دنیل ریکیاردو خواهد شد و دنیل به تیم مکلارن خواهد رفت.

با این حال ماسا نسبت به کسب موفقیت هم تیمی سابق خود در تیم رنو شک و تردید فراوانی دارد. در همی رابطه راننده برزیلی گفت:

فرناندو یک پدیده است و از استعدادی بهره می برد که به سختی میتوان در دیگر رانندگان شاهد آن بود. با این حال باید به چند نکته توجه داشته باشید.

اول اینکه ناندو به تیمی می آید که جزو تیم های پیشرو نیست، مورد بعدی مدت دوری فرناندو از فرمول یک، نباید به سادگی از این موضوع گذشت، شوماخر نیز تنها سه سال از فرمول یک دور بود اما در زمان بازگشت دیگر از آن شوماخر جنگنده خبری نبود.

سن نیز عامل مهم بعدی است، آلونسو ۴۰ساله قرار است با رانندگان ۲۰تا۲۵ ساله زیادی رقابت کند. اما باید قبول کرد که تجربه و استعداد بالای او نکته مثبت بزرگی برای رنو است اما در کل دیدن دوباره فرناندو پشت فرمان یک خودرو فرمول یک بسیار جذاب و واجب است.

ماسا همچنین گفته است که آلونسو را نسبت به شوماخر هم تیمی سخت تری می داند اما شاید این به خاطر مدت همکاری بیشتر این دو راننده باشد. ماسا با شوماخر تنها یک فصل هم تیمی بود اما با فرناندو چهار فصل. ماسا در این باره بیشتر توضیح داد که:

شوماخر برای من بیشتر شبیه یک معلم بود. هرگز با رقابتی را که با آلونسو داشتم تجربه نکردم. البته که مدت همکاری من با آنها متفاوت بوده است.

اما واضح بگویم، از نظر من شوماخر راننده برتری بود. درست است که فرناندو به اندازه مایکل اتومبیل های رقابتی نداشت، اما شوماخر هفت قهرمانی کسب کرد و در ۹۱ مسابقه برنده شد. این اعداد مهم هستند و تفاوت ایجاد می کند.

 

 

منبع:خودروبانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.