خانه مادری عامل وحدت و یکپارچگی است

خانه مادری عامل وحدت و یکپارچگی است

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه اولین سوگواره ملی نوحه‌های فاطمیه با عنوان خانه مادری در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی، وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و جمعی از پیرغلامان، ستایشگران، نغمه پردازان، شعرای آئینی و مسئولان کشوری حضور داشتند.

در ابتدا، مراسم با قرائت قرآن کریم توسط قاری بین المللی عباس نژاد و اجرای سرود ملی آغاز و با شعرخوانی صابر خراسانی برنامه ادامه پیدا کرد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: شاید یکی از مهمترین ستون این باشد که مردم این بلاد همه اهل محبت به مادر و تعلق به خانه مادری و عامل وحدت و یکپارچگی به آن خانه مادری هستند. در میان مردم کم است کسی که قصد تعرض به خانه مادری داشته باشد و اگر باشد می‌داند در مقابلش باورها و غیرت این مردم محکم ایستاده است.

حجت الاسلام قمی ادامه داد: باید از محمد رسولی دبیر سوگواره ملی نوحه‌های فاطمیه و کسانی که قلم به دست می‌گیرند تشکر کرد. این افراد سال‌ها مضامین والا و بلندی در راستای روشنگری و تبیین در قالب نوحه، نغمه سرایی می‌کنند و به صورت هنرمندانه آن اشعار اجرا می‌شود که منشأ برکاتی بر زیست بوم فرهنگی کشور به شمار می‌آید.

یادآور می‌شود در آئین اختتامیه اولین سوگواره ملی خانه مادری از برگزیدگان جشنواره به نام‌های سید تقی سیفی، رضا یزدانی، سجاد محمدی، محسن سلطانی، عالیه رجبی، محمد اسداللهی، داوود رحیمی، محمود گلستان‌نژاد، کمیل یوسف شعیبی، میلاد عرفان‌پور، محمد مهدی سیار، احمدرضا اسماعیلی، سعیده کرمانی، مهدی سعیدی، عباس قانعی، حمید رمی، مهدی ده‌نمکی و امین سمیعی تقدیر به عمل آمد.

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.