رولیتر چیست و چه کاربردی دارد؟

رولیتر چیست, کاربردهای رولیتر, رولیتر چیست

 

آنچه که باید درباره رولیتر بدانید؟

به نقل از بیتوته : رولیتر یک وسیله کمکی برای حرکت است و به ثابت نگه داشتن فرد در حین راه رفتن کمک می کند. اکثر رولیترها یک صندلی ثابت یا تاشو دارند که فرد می تواند روی آن بنشیند، که همچنین رولیتر واکر را برای کسانی که به راحتی خسته می شوند و نیاز به استراحت در حین حرکت دارند مناسب است. غلتک ها برای افزایش تعادل و سرعت راه رفتن در حین استفاده طراحی شده اند و برای استفاده در مسافت های طولانی بسیار مناسب هستند.

رولیتر چیست؟

رولیتر یکی  از ابزارهای توانبخشی است، که در صورت ناتوانی افراد در  راه رفتن، بلند شدن، نشستن، می توانند از آن استفاده کنند، رولیتر، موجب  پیشگیری و همچنین از آسیب مجدد به فرد آسیب دیده جلوگیری می کند. . تفاوت رولیتر با واکر این است که پایه های آن ها دارای چرخ است. گاهی مواقع به آن ها رول واکر گفته می شود. به شما این امکان را می دهد که بدون بلند کردن آن ها به جلو حرکت کنید. رولیترها معمولاً یک صندلی در چارچوب خود دارند.

 

انواع رولیتر

رولاتور سه یا چهار چرخ در دسترس هستند. به طور کلی، مدل های چهار چرخ ثبات بیشتری را ارائه می دهند، در حالی که مانورهای سه چرخ آسان تر است.

 

در هر دو مورد، چرخ ها معمولاً دارای لاستیک های جامد هستند تا پنوماتیک. این اساساً برای رد احتمال سوراخ شدن است. از آنجایی که کاربر ممکن است نوعی ناتوانی داشته باشد، مهم است که خطر بی حرکت شدن خود رولاتور را به حداقل برسانیم.

 

اندازه چرخ ها متغیر است، با قطرهای بزرگتر معمولاً سواری نرم و توانایی بیشتری برای غلبه بر موانع را ارائه می دهد.

 

مدل های چهار چرخ معمولاً عریض تر هستند، بنابراین اگر ممکن است در راهروهای باریک حرکت کنید، این را در نظر بگیرید. برای حمل و نقل یا نگهداری از آن ها، سه چرخ ها جمع و جورتر هستند. وزن آن ها سبک تر است، بنابراین اگر بخواهید آن ها را در اتوبوس بلند کنید و از اتوبوس خارج کنید، بهتر است.

 

برای افراد سنگین وزن، واکرهای چهار چرخ معمولا بهترین انتخاب هستند. مدل های باریاتریک موجود است که از فولاد ساخته شده اند. اینها سنگین تر هستند اما به طور قابل توجهی قوی تر از نسخه های قاب آلومینیومی هستند.

 

انواع رولیتر, ویژگی رولیتر, نحوه کار رولیتر

 

ویژگی رولیتر

• رولیترها دارای چرخ هایی هستند که انتهای هر پایه هستند.

• رولیترها معمولاً یک صندلی در چارچوب خود دارند.

• غلتک ها برای حرکت در اطراف نیازی به بلند شدن ندارند.

• رولیترها نباید برای حمایت از وزن بدن یا کمک به تعادل شما استفاده شوند.

• دارای تشکچه تعبیه شده برای تکیه دادن به هنگام استراحت

• دارای ترمزهای روان به همراه عملکرد قفل دستگاه

• در رنگهای نقره ای، طوسی و مشکی

• صندلی با روکش PVC دارای چهار چرخ استاندارد

• تکیه گاه متحرک برای تغییر جهت نشستن (جلو یا پشت)

 

نحوه کار رولیتر

تمام پایه های رولیتر دارای چرخ هستند. چرخ ها غلتک را به جلو می لغزانند تا دستگاه برای حرکت به جلو نیازی به بلند شدن نداشته باشند. نباید برای تحمل وزن بدن استفاده شود زیرا ممکن است منجر به زمین خوردن شود. رولاتورها دارای یک صندلی و برخی دارای پشتی قابل جابجایی برای تعادل در هنگام نشستن هستند. رولاتورها را نمی توان برای تعادل در هنگام راه رفتن استفاده کرد.

 

کاربرد رولیتر, نکاتی درباره رولیتر, سوالات رایج در رابطه با رولیتر

 

کاربرد رولیتر

رولیتر در بیمارانی که نیروی عضلات اندام زیرین آنها کاهش پیدا کرده است و یا دامنه حرکتی مفصل ران یا زانو یا مچ پای آنها کاسته می شود و یا مشکلی در تعادل دارند رولیتر کمک بزرگی به این نوع بیماران می کند. رولیتر با دارا بودن چهار چرخ در این شرایط بیشترین میزان تعادل را برای بیمار ایجاد می کند.

 

افرادی که تازه آسیب دیده اند یا تحت عمل جراحی قرار گرفته اند. این افراد طرز راه رفتن با یک وسیله کمکی را خوب نمی دانند. در بین وسایل کمکی راه رفتن با رولیتر ساده تر است و بیمار می تواند راه رفتن را با یک رولیتر آغاز کند. وقتی چند روزی گذشت و حال عمومی بیمار بهتر شد، سرگیجه او کاهش پیدا کرد، احساس ضعف کمتری داشت و به عضلات خود مسلط تر می شود.

 

دیگر نکات درباره رولیتر

اکثر رولاتورها نوعی سبد یا کیف دارند، بنابراین برای وسایلی که در غیر این صورت ممکن است با حمل آنها مشکل داشته باشید عالی هستند. با این حال، به یاد داشته باشید که اگر برای مثال برای سوار شدن به اتوبوس نیاز دارید واکر را پایین بیاورید، نمی توانید این کار را با یک سبد خرید کامل انجام دهید.

 

ارتفاع رولیتر چهار چرخ تاشو،  قابلیت تنظیم در چندین مرحله مختلف را نیز دارا می باشد که شما می توانید بنا به اندازه قد افراد آن را تنظیم کنید.

 

سوالات رایج در رابطه با رولیتر, تفاوت بین واکر و رولیتر چیست, از رولیتر چه زمانی استفاده می شود

 

سوالات رایج در رابطه با رولیتر

تفاوت بین واکر و رولیتر چیست؟

تفاوت اصلی واکر و رولیتر در این است که واکر یک قاب با دسته و پایه است که برای حرکت باید بلند شود، در حالی که رولیتر دارای چرخ است و تحت فشار قرار می گیرد. واکر سرعت آهسته تری را امکان پذیر می کند در حالی که رولیتر با سه یا چهار چرخ دارای ترمزهای دستی است و ممکن است صندلی برای استفاده در هنگام استراحت داشته باشد.

 

آیا رولیتر یا واکر برای افرادی که مشکلات تعادلی دارند بهتر است؟

رولیترها به طور خاص برای کسانی که مشکلات تعادلی دارند طراحی شده اند و آن را انتخاب بهتری می کنند. از آنجایی که مجبور نیستید هنگام راه رفتن، مانند واکرهای سنتی، رولیتر را بلند کنید، می توانید هنگام راه رفتن، راه رفتن طبیعی خود را حفظ کنید.

 

با این حال، برخی از افرادی که مشکلات تعادلی دارند، پایداری یک واکر استاندارد را ترجیح می دهند، زیرا وسایل کمکی حرکتی با چرخ ها باعث می شود آنها در برابر سقوط آسیب پذیر باشند. در نهایت، انتخاب به نیازهای خاص و سطح راحتی شما بستگی دارد.

منبع : بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.