ورق خشک کن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ورق خشک کن,ورق خشک کن چیست ,ورق خشک کن چیست

 

از ورق خشک کن چه استفاده هایی میشود؟

به نقل از بیتوته : ورق خشک کن یک نوع ورقه‌ای است که در آب گرم حل می‌گردد و به پارچه‌هایی که در کنار آن هستند می‌چسبد و آنها را نرم می‌کند. این ورق‌ها مثل پرزهایی‌ هستند که به چشم نمی‌آیند. برای همین امکان دارد در مجراهای فیلتر لباس‌شویی یا خشک‌کن هم بمانند و سبب بسته شدن آنها شوند. به همین علت، بهتر است از آنها به طور دائم استفاده نکنیم.

ورق خشک کن ها سه کاربرد اصلی دارند:

– لباس‌ها را نرم می‌کنند.

– لباس‌ها را خوش‌بو می‌کنند.

– الکتریسیته روی لباس‌ها را برطرف می کنند.

 

ورق خشک کن,ورق خشک کن چیست ,چرا نباید ورق خشک کن استفاده کنیم

 

کاربردهای ورق خشک کن در خانه

تمیز کردن وسایل الکترونیکی

دستگاه های الکترونیکی مثل خیلی سریع آلودگی ها را جذب می کنند . با استفاده از ورق های خشک کن روی سطوح اینها، می توانید بدون هیچ صدمه ای گرد و غبار را پاک کنید .

 

تمیز کردن اتو

روش های بسیاری برای تمیز کردن اتو هست ولی پارچه های نخی در مقابل حرارت اتو آب می شوند. به همین علت فقط چیزی که احتیاج دارید، یک ورق خشک کن می باشد. اتو را روی درجه کم بگذارید و ورق را روی کف آن بکشید و مواظب باشید که خودتان را نسوزانید و این کار را تا وقتی انجام دهید که آلودگی ها به طور کامل از روی اتو پاک شوند .

 

ورق خشک کن,ورق خشک کن چیست ,ورق خشک کن  برای رفع بوی بد

 

خوشبو کردن کیف باشگاه

درست است که اشخاص کیف باشگاه را موقع ورزش کردن همراه خود ندارند ولی قطعا این کیف ها به صورت عجیبی بو می گیرند . برای برطرف کردن بوی آن ها ، می توانید در داخلشان ورق خشک کن  بگذارید.

 

برطرف کردن بوی کفش ها

هم بسیار موثر هستند. فقظ کافیست که یک ورق خشک کن را درون آن ها بگذارید تا همه آلودگی ها را به خود جذب کند.

 

برطرف کردن بوی بد و رطوبت چمدان و ساک‌ها

وقتی که تصمیم به سفر داریم، چمدان‌ها را از کمد بیرون می‌آوریم، لباس‌ها را داخلشان قرار م دهیم و پس از برگشت نیز لباس‌ها را بیرون می آوریم و چمدان را در کمد می‌گذاریم. در این بین، بخش داخلی چمدان قدری در معرض گردش هوا قرار می‌گیرد. این مسئله امکان دارد بوی نامطبوع یا رطوبت در آن به وجود آورد. توصیه می‌کنیم هرزمان چمدان خالی است یک ورق خشک کن داخل آن بگذارید.

 

البته برای برطرف کردن عوامل بیماری‌زا مثل میکروب‌ها و قارچ‌ها بهتر است هر چند وقت یک بار مدتی درِ چمدان را باز بگذارید تا گردش هوا انجام گیرد؛ به‌ ویژه اگر لباس‌های کثیف مدت زیادی در چمدان مانده باشند.

 

ورق خشک کن,ورق خشک کن چیست ,کاربردهای ورق خشک کن

تمیزکردن غذاهای سوخته از ظروف

یکی از دشوارترین کارهای آشپزخانه رفع کردن غذای سوخته‌‌ای است که ته قابلمه یا ماهیتابه چسبیده. ماها عادت داریم با استفاده از سیم‌های ظرف‌شویی این ظرف‌ها را پاک کنیم. منتها مشکل زمانی بیشتر می‌شود که قابلمه یا ماهیتابه جنس تفلون و… داشته باشد و نتوان آن را با سیم سابید.

 

در این وقتها، تنها به یک ورق خشک کن احتیاج دارید. یک تکه ورق را ته قابلمه یا ماهیتابه بگذارید. روی آن آب گرم بریزید و بگذارید یک شب تا صبح بماند. پوشش سیلیکونی ورق‌ها غذای سوخته و چسبیده را نرم می‌کند. پس از گذشت زمان، با استفاده از ورق، غذاها را پاک کنید و آنگاه ظرف را با آب گرم بشویید تا چربی آن برطرف شود.

منبع : بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.