حدیث روز :
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۸ آذر , ۱۴۰۳ Sunday, 8 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 36190×
  • آخرین اخبار :

    ایران برای نخستین بار در تاریخ، قهرمان بازیهای آسیایی ناشنوایان شد سرپرست فرماندارى ویژه شهریار منصوب شد سرپرست فرماندارى ویژه ورامین منصوب شد دور جدید گفتگوها؛ حسن نیت اروپا زیر ذره‌بین دیپلمات‌های ایرانی ادعای عجیب گاریدو پس از باخت پرسپولیس: می توانستیم پیروز شویم همتی: بر فعالیت رمز ارزها باید نظارت شود انتظارات صنعت مواد اولیه دارویی از پیرصالحی روایتی از پیاده‌روی اربعین که هم می‌گریاند و هم می‌خنداند اسفندیار قره‌باغی می گفت ایران پناهگاه مظلومان عالم است صفحه اول روزنامه های شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۳ پیام استاندار تهران به مناسبت روز دانشجو مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استان تهران تشریح شد دو بیمارستان جدید در تهران افتتاح خواهد شد گزارش تصویری جلسه شورای گفتگو؛ از تلاش های استاندار سابق تهران تقدیر شد حمایت و تقویت بخش خصوصی راه برون رفت از مشکلات و توسعه کشور است ۷ توصیه پزشکیان برای تسریع در تحقق اهداف دولت در نظام آموزش کشور استقلال و پرسپولیس در چه صورت به مرحله بعدی لیگ نخبگان آسیا صعود می‌کنند؟ صنعت در تنگنای انرژی؛ چرا ماده ۲۵ قانون کسب و کار اجرا نمی شود؟ تعارض منافع در «غذا و دارو» نقل قول محافل؛ بازار دارو آرام می‌گیرد؟

    پ
    پ

    مدیریت زمان

     

    به نقل از بیتوته : آیا شما هم از آن دسته افراد هستید که چون نمی‌توانند در طول روز کار مفید و مثبتی انجام دهند، احساس نارضایتی و ناکارآمدی می‌کنند؟

    آیا حس فشار و بی‌نظمی دارید؟ آن‌هایی که در زندگی موفق هستند یاد گرفته‌اند که در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف از ابزارهای مدیریت کارآمد زمان استفاده کنند. به همین خاطر قادر هستند کارهای زیادی را در حداقل زمان و با کمترین میزان فشار و استرس انجام دهند. در این مقاله، چند پیشنهاد برای کمک به مدیریت و کنترل بهتر زمانتان ارایه می‌شود.

    اولین چیزی که باید از شر آن راحت شوید آشفتگی است تا سازمان و ساختاری مناسب پیدا کنید. این کار معمولا برای اکثر مردم، دشوارترین مرحله است. اگر از آن دسته افرادی هستید که پرونده‌های کاریشان روی میزشان انباشته شده و دفترشان مملو از کاغذ یادداشت و کتاب‌های متعدد و فراوان است، سریعا از همین‌جا شروع کنید. همه آن چیزهایی را که روی میزتان است و هیچ‌وقت از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، بردارید و در کشو بگذارید. پس از آن‌که همه‌ جا را خلوت و تمیز کردید، می‌توانیم به مرحله بعدی برویم. کار بعدی که باید در راستای موفقیت‌تان صورت گیرد، یادگیری اولویت‌بندی است. شما باید یاد بگیرید که بین کاری که باید انجام شود و کاری که نباید انجام شود تمایز و اختلاف قایل شوید. در آغاز هر روز زمان را به آماده کردن لیست کارهایی که باید انجام شوند و سپس اولویت‌بندی آن‌ها با توجه به اهمیت‌شان اختصاص دهید. یک روش گروه‌بندی کارهایی است که همان روز باید انجام شوند.

    اول کارهایی را که باید انجام شوند و سرانجام اموری را که می‌توان انجامشان را به تاخیر انداخت. لیستشان را همیشه همراه خود داشته باشید تا بتوانید منبعی از کارهایتان را در حین تماس‌های تلفنی،‌ انتظار در صف یا ترافیک یا صبر کردن برای بردن بچه‌هایتان به مدرسه انجام دهید. به یاد داشته باشید که استفاده از یک تقویم کاری منظم و روزمره مدیریت زمان‌تان را راحت‌تر خواهد کرد.

    سعی کنید کارهایتان را زودتر از موعد مقرر انجام دهید و اجازه ندهید که از برنامه عقب بیفتید، در این صورت دیگر هیچ استرسی نخواهید داشت. فقط سعی کنید که شب‌ها به جای لم دادن جلوی تلویزیون، ساعاتی چند را صرف هماهنگ کردن کارها و برنامه‌هایتان کنید. زمانی که این مراحل را پشت سر گذاشتید از این‌که چقدر از شر فشار و استرس راحت شده‌اید و در زمانتان هم صرفه‌جویی کرده‌اید متحیر و شگفت‌زده خواهید شد. قرارهای ملاقات، کارها، طرح‌ها و اهدافشان را خیلی منطقی برنامه‌ریزی کنید تا در زمانتان صرفه‌جویی کرده و آن را از دست ندهید.

    کنترل و مدیریت زمان
    محاسبه زمان با فاکتورهایی چون خانواده و کار است. به علاوه شما باید مشکلات احتمالی را هم مد نظر داشته باشید. این فرآیند با محاسبه مشکلات ریز و درشت، شکل‌گیری معادله مدیریت زمان را به دنبال خواهد داشت. کمی صبر کنید، هنوز کارتان تمام نشده. واقعیت این‌جاست که مدیریت زمان هیچ پایانی ندارد. چون ما باید در این معادله، فاکتورها و عوامل مشخصی را مدنظر قرار دهیم. با محاسبه مدیریت زمان، جزییاتی را همچون تفریح، استراحت و هر آن‌چه را که در ارتباط با خودتان هست، وارد معادله کنید.

    برنامه بعدی، باز گرداندن زمان از دست رفته است. مثلا از خود بپرسید که چرا صبح‌ها لباس پوشیدن من این‌قدر طول می‌کشد؟ حتما زمان زیادی را هم صرف می‌کنید تا دنبال لباس‌هایتان بگردید. راه‌حلش ساده است. هر شب زمانی را صرف انتخاب لباس برای روز بعد کنید، در نتیجه صبح که از خواب بیدار شدید فقط لباستان را می‌پوشید.

    حال مثلا اگر ۴۵ دقیقه صرف پوشیدن لباس می‌شد با این روش حداقل ۳۰ دقیقه از این زمان را صرفه‌جویی کرده‌اید و آن را به کارهایی اختصاص داده‌اید که برای انجامشان وقت کم می‌آوردید.

    یادتان باشد تا زمانی که هیچ هدفی در سر نداشته باشید راهی هم برای کنترل مدیریت زمانتان وجود نخواهد داشت.

    منبع : بیتوته

    ثبت دیدگاه :

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پیشخوان پرس منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.