ایوب آقاخانی «زیر نور موضعی» قرار گرفت/ انتشار مجموعه آثار

ایوب آقاخانی «زیر نور موضعی» قرار گرفت/ انتشار مجموعه آثار

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه نمایشنامه‌های ایوب آقاخانی نویسنده، کارگردان، بازیگر و مدرس رادیو و تئاتر در سه جلد شامل نمایشنامه‌های نوشته و ارائه شده در دهه‌های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ منتشر می‌شود.

این مجموعه سه جلدی تحت عنوان «زیر نور موضعی» توسط انتشارات کتاب‌سرای میردشتی به چاپ رسیده و به زودی در دسترس علاقه مندان به هنرهای نمایشی قرار می‌گیرد.

ایوب آقاخانی موسس و سرپرست گروه تئاتر پوشه از سال ۱۳۷۴ مشغول فعالیت است و در حوزه‌های مختلفی از نویسندگی و کارگردانی تئاتر و نمایش‌های رادیویی گرفته تا بازیگری در عرصه‌های مختلف و تدریس حضور مستمر دارد. این هنرمند در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان داور بخش مسابقه بزرگ صحنه‌ای و مدیر بخش نمایشنامه نویسی این رویداد حضور داشت.

ایوب آقاخانی «زیر نور موضعی» قرار گرفت/ انتشار مجموعه آثار

برخی از نمایشنامه‌های ایوب آقاخانی که در این مجموعه به چاپ رسیده، عبارتند از: «کسوف»، «تمام صبح‌های زمین»، «شیروانی داغ»، «زنانی که به بزها خیره شده‌اند!»، «زمین مقدس»، «روزهای زرد»، «مرثیه‌ای برای یک سبک وزن»، «شمعدانی‌ها»، «اروند خون»، «سه‌گانه پاریسی»، «فصل خون»، «دوئتی کوتاه برای پاییز»، «رویاهای رام نشده»، «نام همه مصلوبان عیسی است»، «امپراتور و آن جلو»، «جنوب از شمال غربی»، «محاق»، «رگ»، «آسمان و زمین»، «ماه بر ترک اسب پیر»، «دریا و دایره»، «ماه و مه»، «کاپوچینوی ایرلندی»، «هفت عصر هفتم پاییز»، «تکه‌های سنگین سرب»، «ماه بر ترک اسب پیر»، «کابوس شب نیمه آذر» و …

مدیریت هنری و تولید این مجموعه را علی زارعی تهیه‌کننده تئاتر و عضو هیات مدیره انجمن دستیاران کارگردان بر عهده دارد.

طراح جلد این مجموعه ترانه متواضع است و صفحه آرایی را لیلا افراسیابی برعهده داشته است.

ویرایش این کتاب برعهده مهرنوش مهدوی حامد است که به صورت جلد شومز و سخت به بازار کتاب عرضه می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.