جوش صورت تان را با این چای خوشبو از بین ببرید

درمان جوش صورت

 

به نقل از بیتوته : اگر  از آکنه رنج می برید و نمی خواهید از پماد برای درمان آکنه استفاده کنید، یکی از بهترین و موثرترین روش  طبیعی خلاص شدن از شر آکنه چای ریحان است این چای قرن ها است  که استفاده می شود. در واقع، بسیاری از مردم شرقی ریحان را برگی شفا بخش می دانند.

از بین بردن جوش و آکنه با چای ریحان
جوش صورت هم پوست و هم روح و روان‌تان را آزار و اذیت می‌کند، چیزی جز ورم غده‌های چربی زیرپوستی نیست. آد‌ها معمولا در سنین نوجوانی و زمانی که بلوغ می‌رسند با این مشکل روبه‌رو می‌شوند. تاول، دمل، جوش، هر کدام‌شان که باشد، بعد از اینکه فرد به دهه‌ بیست سالگی زندگی‌اش رسید و دوره‌ نوجوانی را پشت سر گذاشت از بین می‌روند ( گاهی جوش‌های کوچکی شکل دمل یا تاول را پیدا می‌کنند. ) به هر حال این قاعده است و مثل هر قاعده‌ی دیگری استثنائاتی هم دارد.

موارد استثنایی در دهه‌ی ۳۰ یا ۴۰ به شکل جوش و آکنه بروز می‌کند و برای خیلی‌ها به مشکلی بزرگ تبدیل می‌شود. یکی از اشکال شایع آکنه، جوش‌هایی است که گاهی روی صورت، یا دور و بر ناحیه‌هایی که تراکم غدد چربی زیر پوستی بالاست، زخم‌هایی به جا می‌گذارد. یک درمان خانگی برای جوش صورت را از کتاب «دایره المعارف درمان خانگی» نوشته دکتر مایکل مورای مرور می‌کنیم. آقای مورای درمان‌های خانگی زیادی برای جوش و آکنه دارد.

برگ ریحان و درمان جوش صورت
برگ‌های ریحان در بین محبوب‌ترین درمان‌های خانگی برای جوش قرار دارند و همچنین برای بعضی از بیماری‌های دیگر هم مفید است. این گیاه خواص طبیعی بالایی می‌تواند به شما ببخشد. با درمان خانگی می‌توانید امیدوار باشید که با جوشاندن یک جفت چای کیسه‌ای همراه با برگ‌های ریحان به مدت ۱۵ دقیقه پوست‌تان مثل قبل صاف شود.

 

بگذارید آهسته بجوشد و بعد سرد شود. یک گلوله پارچه کتان را در محلول خیس دهید و بعد روی ناحیه‌هایی که جوش وجود دارد به آرامی بمالید. وقتی محلول حالت تسکین‌ دهنده‌ می‌یابد، خواص برگ‌های ریحان شروع به تاثیرگذاری می‌کند و مواد سمی را خارج می‌کند و باکتری‌ها را از بین می‌برد و پوست را بار دیگر تازه‌ می‌کند. این یکی از ساده‌ترین درمان‌های خانگی برای جوش است.

منبع : بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.