رقابت بخش بانوان سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن آغاز شد

رقابت بخش بانوان سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله نهایی سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با رقابت بخش بانوان از صبح امروز، ۳۰ بهمن‌ماه، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز می‌شود.

این مسابقات با تلاوت قاری افتخاری سمانه کوچکی آغاز می‌شود و سپس اجرای شرکت کنندگان از ساعت ۹:۵۰ طبق فهرست و برنامه‌ریزی مشخص شده با اجرای آیه قصی حمید، حافظ کشور عراق آغاز خواهد شد.

سپس زینب الموسوی، ترتیل خوان کشور عراق به اجرا می‌پردازد و در ادامه هاجر مهرعلیان، نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل به ارائه محفوظات و پاسخ به پرسش هئیت داوران می‌پردازد.

در ادامه حلیمه کوچ‌اوغلو، ترتیل خوان کشور ترکیه به اجرای برنامه خواهد پرداخت و سپس گروه تواشیح منتخب ازمیر قطعه‌ای را اجرا می‌کند.

پایان‌بخش رقابت بانوان، اسماً شلبی، حافظ کشور تونس و نوحا نغمان، ترتیل خوان کشور سریلانکا خواهد بود. رقابت بخش بانوان با کلام مجری، ساعت ۱۱:۴۰ پایان می‌یابد.

یادآور می‌شود، آئین افتتاحیه مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، ۲۹ بهمن‌ماه، همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

مرحله نهایی این مسابقات با حضور ۵۲ شرکت‌کننده از ایران و ۳۳ کشور دیگر در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود. مراحل مقدماتی این مسابقات طی ماه‌های گذشته با شرکت نمایندگانی از ۸۲ کشور به صورت مجازی برپا شده است

همچنین رقابت‌های بخش بانوان این رویداد بزرگ قرآنی ایران اسلامی در حوزه مسابقات، طی روزهای یکشنبه، ۳۰ بهمن تا دوم اسفند هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بخش آقایان در همان روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در حضور اعضای هیئت داوران این دوره برپا می‌شود. ورود عموم علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم در سالن اجلاس سران آزاد است.

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.