کفش هایتان را چگونه تمیز مى کنید؟

 

کفش هایتان را چگونه تمیز مى کنید؟

 

۱به نقل از بیتوته : – اگر کفشتان خیس شد: کفش هاى چرمى را هیچگاه در آفتاب یا کنار بخارى و یا شومینه خشک نکنید بلکه درون آن را با روزنامه خشک پرکنید تا رطوبت داخل آن گرفته شود و پس از خشک شدن، روى آن را پولیش یا واکس بزنید.

 

۲- کفش ها را واکس بزنید: براى این کار ابتدا گرد و غبار آن را با یک دستمال بگیرید. چنان چه واکستان تمام شد مى توانید روغن زیتون را با یک اسفنج روى کفش خوب بمالید و سپس با دستمال، روغن اضافى را پاک کنید.کفش هایتان براق و تمیز خواهد شد.

 

۳- اگر کفش کتانى شما تنگ است: نخست کفش ها را بشویید یا خیس کنید و همان طور بپوشید تا خشک شود. در این صورت اندازه و قالب پاى شما را مى گیرد.

 

۴- وقتى کفش شوره مى زند: معمولا روى کفش در اثر راه رفتن در باران و برف، شوره مى زند به طورى که هر چه کفش را بشویید و یا واکس بزنید این لکه هاى سفید پاک نمى شوند براى حل این مشکل با اسفنج آغشته به سرکه سفید، کفشتان را پاک کنید.

۵- پاک کردن کفش جیر: براى پاک کردن کفش جیر نخست از یک مداد پاک کن کمک بگیرید و خطوط و لکه هایى را که روى کفش افتاده پاک کنید. سپس با یک برس نرم کفش، روى آن بکشید تا گرد و غبار آن پاک شود. وانگهى گرفتن کفش جیر روى بخار کترى به کفش شما جلاى ویژه اى مى بخشد.

 

۶- پاک کردن کفش هاى مردانه: کفش آقایان اغلب خیلى زود کثیف مى شوند و اگر همسرتان بعد از یک روز کارى با کفش هاى خاک آلود وارد خانه شد، غر نزنید و نگران نباشید.ابتدا با یک دستمال غبارهاى روى کفش را پاک کنید و سپس با کمى روغن زیتون کفش را روغنى کنید و یک ساعت بعد آن ها را واکس بزنید.

 

۷- اگر کفش ورزشى نو خریدید: زمانى که نو است و هنوز نپوشیده اید کمى پودر نشاسته روى آن بپاشید تا بعدها آسان تر تمیز شوند.

 

۸- پاک کردن کفش هاى کتانى: کفش هاى کتانى هم خیلى زود کثیف مى شوند. بهترین روش، استفاده از شامپوى فرش براى تمیز کردن این کفش هاست. براى این کار مانند روش شامپو زدن به فرش عمل کنید.

 

۹- صاف نگه داشتن چکمه هاى بلند: هنگامى که مى خواهید چکمه هاى بلند خود را در کمد نگه دارید از چه روشى استفاده مى کنید تا ساق چکمه صاف بایستد؟ راه حل آن ساده است چند ورق روزنامه را لوله کنید و در ساق چکمه بگذارید و یا حوله اى دور لوله مقوایى دستمال آشپزخانه (رول) بپیچید و درون چکمه هایتان قرار دهید.

منبع : بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.