ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند احیای سبک زندگی فاطمی و علوی هستیم

ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند احیای سبک زندگی فاطمی و علوی هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در آئین اختتامیه سوگواره ملی نوحه‌های فاطمیه که با عنوان خانه مادری در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: در این روزهای فرخنده در جمع شما بزرگواران فرصت را مغتنم شمرده و برگزاری این کنگره که قطعاً با نگاهی محتوایی و تحول گرایانه مسیر روشن نغمه پردازی و مدح دینی را جانی دوباره می بخشد و روحی تازه بر پیکره هنر متعالی شعر می‌دهد ارج می نهیم و از برگزارکنندگان تشکر می‌کنیم.

وی افزود: امروز با وجود همه سختی‌ها و دشمنی‌ها در جنگ ادراکی، ستون استوار برپایی مجالس و محافل انس با قرآن کریم و آل الله، جوانان هستند. سرمایه‌های عظیم و ظرفیت‌های بی بدیل انسانی که نیروی محرکه، کارآمد و توانمند ایران عزیزمان و آینده سازان وطن هستند؛ جوانانی که در همین کنگره نیز صاحب حضور پررنگ آنان هستیم و به چشم خود می‌بینیم که در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ارزشی نقش آفرینی می‌کنند و بخش اعظم دستاوردهای انقلاب به برکت حضور و فعالیت نسل جوان در تاریخ گرانبهای این مرز پرگهر بوده است.

سجادی گفت: در جامعه مادحین و ذاکرین اهل بیت و برنامه‌های تلویزیونی و رسانه‌ای شاهد حضور پرشور نوجوانان و جوانان هستیم که محبت آل طه در وجودشان نهادینه شده و با انگیزه و اشتیاق و هیجان وصف ناپذیر جوانی که مختص این نسل و این سنین است در برنامه‌ها شرکت می‌کنند و هنرمندانه هر آنچه در توان دارند را به همگان نشان می‌دهند. این ظرفیت بزرگ و این عاشقانه‌های زیبا را که ویژگی فرزندان ما است باید قدر بدانیم و با برنامه ریزی، سیاست گذاری و نگاهی متحول و هدفمند در راستای آموزش صحیح و نهادینه ساختن اصول دینی و معرفتی و آرمانهای والای انسانی در نسل‌های آینده گام برداریم.

وی افزود: در این مسیر قطعاً بهره گیری از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان و تلمذ از مکتب بزرگان را نباید از یاد ببریم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امروز جامعه، خانواده‌ها و بخصوص جوانان به دنبال سبک زندگی سلامت محور هستند و این وظیفه مسئولین و کارشناسان فرهنگی و دینی و مشاورین خانواده است که محورهای سبک زندگی فاطمی و شیعی را که سعادت، آرامش و خوشبختی توأم با عاقبت بخیری را به همراه دارد و زندگی فردی و اجتماعی را توأمان مورد توجه قرار داده است به مصداق فرمایش امام علی (ع) که تاکید دارد فرزند زمانه خویش باش، تبیین و ترویج کرده و آموزش دهند.

سجادی افزود: در این دوران، ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند احیای سبک زندگی فاطمی و علوی هستیم. عشق، علاقه مندی به خانواده و فرزندان، ازدواج آگاهانه و آسان، آینده نگری، ایثار و پایداری، جنگیدن و ایستادن تا پای جای در راه اعتقاد، عزت، آزادگی، سربلندی، سرافرازی و جاودانگی تمامی آن چیزی است که باید بیاموزیم و به آن عمل کنیم.

وی تصریح کرد: به عنوان نماینده دولت مردمی سیزدهم این آمادگی را داریم که در همراهی و مساعی با سازمان تبلیغات و سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی از جوانان گرانقدری که در این مسیر به فعالیت می‌پردازند حمایت کنیم.

سجادی در پایان خاطرنشان کرد: ما در وزارت ورزش و جوانان حامی این برنامه‌ها هستیم و معتقدیم استمرار و رشد کمی و کیفی این برنامه‌های فرهنگی موجب جریان سازی فرهنگی، توسعه و گسترش آن برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.