همه موفقیت‌های خود را مدیون انس با قرآن کریم می دانم

همه موفقیت‌های خود را مدیون انس با قرآن کریم می دانم

هادی سلامه قاری بخش ترتیل از کشور دانمارک در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره شرکت و راهیابی خود به دوره نهایی سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: طریقه انتخاب و پیروز شدن بنده در مرحله مقدماتی این گونه بود که ویدئویی از قرائت خود را به دبیرخانه این دوره از مسابقات ارسال کردم و در مرحله ابتدایی موفق شدم، همچنین در مرحله دوم ویدئوی دیگری ارسال و مجدد به موفقیت دست یافتم و برای شرکت در مرحله نهایی و فینال مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدم.

وی به فعالیت‌های قرآنی خود اشاره و تصریح کرد: زمانی که ۱۲ ساله بودم به همراه خانواده از دانمارک به لبنان مهاجرت کردیم آشنایی و آموزش قرآن کریم را آغاز کردم. در جامعه قرآنی لبنان اساتیدی از ایران حضور داشتند و بنده از محضر آنها تجوید، صوت و لحن، قرائت و … را فرا گرفتم و در تمام سال‌ها این یادگیری و فراگیری را ادامه دادم و همچنین پس از بازگشت به دانمارک باز این فراگیری را ادامه دادم.

سلامه سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را بسیار خوب و ارزشمند دانست و عنوان کرد: کیفیت این دوره از مسابقات بیانگر تلاش‌های بسیاری است که در این حوزه صورت گرفته تا از هر جهت این رویداد به بهترین شکل برگزار شود.

این قاری دانمارکی درباره اهمیت انتخاب شدنش در این دوره از مسابقات گفت: انتخاب شدنم را در این مسابقات برای منطقه و کشورهای اروپایی بسیار مهم میدانم تا این اتفاق باعث شود جوانان مسلمان اروپایی در این مسابقات و رویداد بین المللی شرکت کنند و انتخاب شوند تا فشارهای مختلف اجتماعی و فردی که در زمینه هویتشان وجود دارد تا حدودی به کمک این مسابقات رفع شود. شرکت در این مسابقات انگیزه انسان را در حفظ هویت اسلامی افزایش می‌دهد.

سلامه به تأثیر قرآن در ابعاد مختلف زندگی اش اشاره و اظهار داشت: باید با صداقت بگویم وقت کمی در اختیار قرآن قرار می‌دهیم اما در مقابل قرآن کریم چیزهای زیادی به ما می‌دهد بنده همه موفقیت‌های خود را مدیون انس یا قرآن کریم می دانم. در حال حاضر مدرک تحصیلی ام فوق لیسانس رشته محیط زیست است و این موفقیت را مرهون انس با قرآن کریم میدانم. رفاقت بنده با قرآن کریم به گونه‌ای است که هر وقت در زندگی فاصله‌ای بین من و قرآن ایجاد می‌شود جای خالی آن را حس می‌کنم و سریع به سوی قرآن بر می‌گردم.

این قاری دانمارکی خاطرنشان کرد: بنده همان مرحله اول که ارسال ویدئو بود توقع نداشتم که انتخاب شوم و از اینکه در این مسابقات حضور دارم بسیار خوشحال هستم و امیدوارم در این مرحله بتوانم رتبه کسب کنم اما این نکته مهم را هم باید بگویم چه در این مسابقات به شکل ظاهری برنده شوم و چه موفق نشوم خود را برنده میدانم چون مهمترین هدف کسب تجربه است.

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.