استاندار تهران: فعالیت در حوزه محیط زیست به نوعی یک جهاد خاموش است

استاندار تهران با بیان اینکه فعالیت در حوزه محیط زیست به نوعی یک جهاد خاموش است، گفت: مفتخرم که امروز همیار محیط زیست شده ام.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، علیرضا فخاری امروز به همراه جمعی از مدیران استانداری با حضور در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با جمعی از محیط بانان و کارکنان حفاظت محیط زیست دیدار کرد.

 فخاری در حاشیه این بازدید گفت: امروز موضوعات مختلف محیط زیستی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران مورد ارزیابی قرار گرفت که از جمله آن، بررسی وضعیت محدوده‌هایی بود که می‌توان با تغییر وضعیت، با ساختار‌های محیط زیستی پیوند خورده و باعث تقویت حفظ طبیعت اطراف استان تهران شده و همچنین باعث اتصال قاعده‌مند و برقراری ارتباط منطقی بین مردم و طبیعت و جریان سیال محیط زیستی شود.
وی با اشاره به ارزش ذاتی و اقتصادی طبیعت، محیط زیست و حیات وحش افزود: اگر بتوانیم به صورت یک اطلس منطقه‌ای و استانی به موضوعات محیط زیستی نگاه کنیم هم مردم بهتر می‌توانند از طبیعت استفاده کنند و هم حیات وحشی که در طبیعت هستند با یک آرامش خاطر و امنیت بیشتری در مجاورت مردم زندگی می‌کنند و این امر امکان لذت از طبیت خدادادی و بهره برداری و استفاده اصولی از طبیعت را برای مردم فراهم می‌کند.
استاندار تهران تصریح کرد: در ادامه این بازدید همچنین موضوعات مربوط به منابع انسانی و تجهیزاتی که در اختیار محیط زیست است مورد ارزیابی قرار گرفت و در این خصوص در بعضی از بخش‌ها باید کمک کرد تا زیر ساخت‌های مناسب محیط زیستی تکمیل شود چرا که فعالیت‌ها و اقداماتی که در حوزه محیط زیست و محیط بانی انجام می‌شود به نوعی یک جهاد خاموش است و خیلی از مردم اطلاع دقیقی ندارند که در حوزه محیط زیست چه اتفاقاتی می‌افتد و چه تلاش‌هایی انجام می‌شود.
مقام عالی دولت در استان تهران ادامه داد: اگر بطور مثال و نمونه مردم آب سالمی می‌نوشند و یا اگر از یک طبیعت بکر و فضای خوب بهره می‌برند همگی این‌ها مرهون تلاش‌ها و زحمات کارکنان، محیط بانان و تلاشگران حوزه محیط زیست است که مانند سربازان گمنام در این عرصه و حوزه مشغول کار و فعالیت هستند و باید رابطه تنگاتنگی بین مردم و حوزه‌های محیط زیست خصوصا در ابعاد مختلف بازتعریف شود تا مردم بطور بهتر و بروزتری در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.
فخاری با بیان اینکه ضرورت دارد در موضوعات محیط زیستی فرهنگسازی و اقدام عمل بیشتری صورت پذیرد گفت: تاکید و پیشنهادی که در این خصوص شد ایجاد نمایشگاه‌ها و یا ایجاد ظرفیت‌هایی است که می‌تواند به نسل جدید و دانش آموزان آگاهی و آموزش دهد که چگونه در محیط زیست زندگی کنند و با آن ارتباط داشته باشند و به شکل منطقی و ضابطه‌مند از آن بهره ببرند و برای بهبود و توسعه آن تلاش کنند.
استاندار تهران همچنین با اشاره به عضویت محیط زیست در کارگرو‌ها و کمیسیون‌های مختلف استانداری تهران افزود: با توجه به اهمیت موضوعات محیط زیستی، بخش اعظمی از فعالیت‌های مشترک در این کارگروه‌ها متمرکز بوده و ما در تمامی ابعاد و حوزه‌های مختلف مانند شهرنشیی، استقرار جمعیت و صنایع و نیز دیگر حوزه‌های مربوط با چگونگی بهره برداری از طبیعت و محیط زیست، عمدتا بطور روزانه با محیط زیست در ارتباط هستیم.
رونمایی از کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در سال ۱۴۰۱
استاندار تهران همچنین در جریان رونمایی از کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در سال جاری ضمن اطلاع از میزان سلاح ها، جانوران و اجزای تاکسیدرمی شده حیات وحش که از متخلفین کشف و ضبط شده بود، گفت: لازم است در این خصوص مبادی مرتبط از جمله فراجا ورود داشته باشد و با برنامه ریزی برای شناسایی مکان‌هایی که فروش غیر مجاز سلاح دارند و یا جزو سلاح‌های غیر مجاز تلقی می‌شود به گونه‌ای عمل شود که برخی سلاح‌های خاص که در شکار حیات وحش مورد استفاده قرار می‌گیرند نیاز به دریافت مجوز‌های خاص داشته باشند و در موارد لازم هم عرضه و دسترسی برخی از آن‌ها ممنوع اعلام شود.
فخاری ضمن ابراز تاسف از کشتار و قاچاق حیات وحش افزود: باید اقدامات لازم برای حمایت از حیات وحش و بازدرندگی از شکار غیرمجاز در این زمینه به عمل آید و در اینخصوص تا جای ممکن به محیط زیست کمک شود.
انتهای پیاممنبع : استانداری تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.