روش های پخت تخم مرغ آبپز

مدت زمان پخت تخم مرغ,زمان پخت تخم مرغ

روش پخت تخم مرغ آبپز

به نقل از بیتوته : پخت تخم مرغ این طوری هم که به نظر می رسد ساده نیست، به خصوص که هر فردی یک تنوع را دوست دارد. برخی افراد دوست دارند زرده کمی شل باشد تا بتوانند آن را روی نان پخش کنند و برخی دیگر دوست دارند زرده سفت باشد تا بتوانند آن را برش بدهند و به ساندویچ شان اضافه کنند.

مراحل پخت تخم مرغ:

بهترین روش چگونگی جوشاندن تخم مرغ را بیاموزید تا تخم مرغ آب پز و سخت کامل را یک بار بدون هیچ ایرادی تهیه کنید.

 

مرحله ۱: تخم مرغ ها را در ته قابلمه قرار دهید. تعداد زیادی تخم مرغ داخل یک قابلمه ی کوچک قرار ندهید تخم مرغ ها را در یک قابلمه ی سایز مناسب قرار بدهید.

 

مرحله ۲: ظرف را با آب سرد پر کنید، حدود ۳ سانتیمتر بالاتر از تخم مرغ ها آب قرار بگیرد.

 

مرحله ۳: آب را روی شعله اجاق گاز روی حرارت زیاد سریع بجوشانید.

 

مرحله ۴: هنگامی که آب جوش آمد، در ظرف را ببندید و ظرف را از روی حرارت بردارید. درب قابلمه را برندارید. یک تایمر برای نوع تخم مرغ آبپز مورد نظر خود، از ۴ دقیقه تا ۱۲ دقیقه تنظیم کنید.

 

مرحله ۵: یک کاسه بزرگ را با یخ و آب پر کنید.

 

زمان پخت تخمه مرغ آب پز,زمان پختن تخم مرغ

 

مرحله ۶: هنگامی که تخم مرغ ها به زمان پخت دلخواه رسیدند، با استفاده از انبر تخم مرغ ها را از آب داغ خارج کرده و به آرامی درون آب یخ آماده حدود ۱۰ دقیقه قرار دهید تا خنک شود.

 

مرحله ۷: به آرامی تخم مرغ ها را روی یک سطح سخت بزنید و پوست آن را جدا کنید. اگر پوسته ای به آن چسبیده بود آن ها را زیر آب سرد بشویید تا پوسته ها از آن جدا شود و تمیز شود.

 

  بیشتر بخوانید: طرز تهیه نرگسی اسفناج

 

مدت زمان پخت و جوشاندن تخم مرغ ها :

نرم جوشانده (زرده عسلی یا بسیار نرم) – ۴ تا ۶ دقیقه

سفت جوشانده (زرده ی پخته و سفت) – ۸ تا ۱۲ دقیقه

 

روش پخت تخم مرغ,راهنمای پخت تخم مرغ

 

مشکلات پخت تخم مرغ:

چرا دور زرده تخم مرغ سبز رنگ است؟

متأسفانه، یک زرده سبز به این معنی است که تخم مرغ خود را بیش از حد پخته اید.

 

یکی از تخم مرغ ها هنگام جوشیدن ترکید. آیا هنوز هم می توان آن را خورد؟

هر چند وقت یک بار تخم مرغ در هنگام جوش ترک می خورد و ممکن است مقداری از فضای داخلی و حتی زرده آن نشت کند. تخم مرغ از لحاظ فنی همچنان قابل خوردن است، البته کمی به روش متفاوت پخته شده است.

 

چرا تخم مرغ نرم و صاف نمی شود؟

بعضی اوقات وقتی پوست تخم مرغ را می گیرید، ممکن است متوجه شوید که تکه های تخم مرغ همراه پوسته از آن جدا می شود. این کاملا طبیعی است و فقط در شکل ظاهری تأثیر نخواهد داشت.

 

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود تخم مرغ ها به طور نرم پوست پوست نکنند. پوست گرفتن تخم های تازه دشوار است، در حالی که پوست تخم های مسن راحت تر است. ترفندهای بسیاری در مورد نحوه پوست کندن تخم مرغ وجود دارد. یک قاشق چایخوری جوش شیرین یا یک قاشق چایخوری سرکه به آب آن اضافه کنید.

 

قبل از پخت، پایین تخم مرغ را با سوزن فشار دهید. قبل از قرار دادن تخم مرغ ها در حمام یخ، پوست آنها را کاملاً ترک دهید. این موارد تنها چند مورد از نکات موجود در این زمینه است.

 

تکنیک های پخت تخم مرغ,طرز پخت تخم مرغ

منبع : بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.