به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، میرمحمدغراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در آیین آغاز ریلگذاری پروژه عظیم مترو اسلامشهر اظهار کرد: امسال در قانون بودجه و در ردیفهای پیوست قانون پروژههای ملی، برای پروژه اتصال مترو تهران به اسلامشهر ۴۰۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاصیافته و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور بهعنوان دستگاه متولی تعیین شدهاند.
وی افزود: از نمایندگان میخواهیم با در نظر گرفتن اهمیت پروژه مترو اسلامشهر وبا توجه به کسری بودجه و کسری در درآمدهای دولت، ممکن است این تخصیص کاهش یابد، برای تخصیص صددرصدی این پروژه در سال جاری پیگیریهای لازم را انجام دهند.
۴۰۸ میلیارد اعتبار برای تکمیل پروژه بیمارستان اسلامشهر
غراوی با اشاره به روند اجرایی پروژه بیمارستان ۴۰۳ تختخوابی اسلامشهر، بیان کرد: برای تکمیل پروژه بیمارستان اسلامشهر در قانون بودجه امسال ۴۰۸ میلیارد تومان اعتبار هم در پیوست قانون برای بیمارستان تخصیصیافته تا هرچه سریعتر این پروژه تکمیل شود، برای ادامه پروژه نگرانیها بابت تأمین کادر درمانی وجود دارد.
وی با بیان ضرورت تأمین و تجهیز بیمارستان اسلامشهر، تاکید کرد: با پیشنهاد نمایندگان مجلس و موافقت وزیر راه و شهرسازی ۱۵۰۰ واحدمسکونی ویژه کادر درمان در جوار بیمارستان ساخته شود تا با تأمین مسکن موردنیاز، زمینه استقرار و تأمین کادر بیمارستان فراهم شود.
معاون استاندار تهران درخصوص ادامه حفاری تونل مترو اسلامشهر از ایستگاه مترو میدان نماز بهطرف میدان قائم و امتداد تا شهر گلستان، گفت: فعلاً منابع مالی این طرح از محل اعتبارات شهرداریهای این شهرها تامین شده است.
وی ادامه داد: در طرح پیشنهادی مواردی اصلاح شده و برای ادامه احداث مترو هزار متر بعد میدان قائم مجوز لازم از شورای ترافیک گرفته شده تا با تأمین بهموقع منابع دستگاه حفاری تونل TBM به مسیر خود بعد از میدان قائم ادامه دهد.
علت توقف پروژه مترو تهران-پردیس
غروای با اعلام اینکه اجرای پروژه مترو تهران_پردیس متوقف شده، تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه مترو تهران _ پردیس که تمام مراحل مطالعاتی و اخذ موافقت شورای عالی ترافیک و شورای اقتصاد را گذرانده و اعتبار لازم هم برای آن دیده شده و حتی قرارداد اجرا هم با قرارگاه خاتم به امضا رسیده، به یکباره بهخاطر تطبیق با نشریه ۷۷۷ سازمان برنامه بودجه قریب به ۹ ماه است که متوقف شده است.
وی تأکید کرد: درصورتیکه مطالعات یک پروژه را نشریه فنی تغییر دهد باید پیشازاین مراحل، کاری انجام میدادند، در حالی که مطالعات انجام شده و پیمانکار مجری هم مشخص شده اما متأسفانه اعلام کردند که مترو به پردیس نمیرود و باید قطار سبک شهری به این منطقه برود.
غروای با بیان اینکه در پردیس در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن هستند، خاطرنشان کرد: باتوجهبه اینکه قریب به ۳۰ هزار واحدمسکونی دیگر در پردیس افتتاح و جمعیت آن به ۷۰۰ هزار نفر میرسد و با درنظرگرفتن ترافیک شرق تهران که از اتوبان شهیدبابایی تا پردیس میرسد، اجرای پروژه مترو ضروری و باید در پیوست قانون بودجه امسال ردیف بودجه این پروژه دیده شود.
ثبت دیدگاه :