فرماندار شهرستان شهریار: بحث مبارزه با مواد مخدر به دور از کار جزیره ای و با برنامه مدون امکان پذیر است

فرماندار شهرستان شهریار در سومین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهریار در سال ۹۹ ضمن اشاره به این که بحث مبارزه با مواد مخدر به دور از کار جزیره ای و با برنامه مدون امکان پذیر است، گفت: اگر با یک نگاه و تفکر آینده نگر به دور از کار مقطعی، همه جانبه به مبارزه با این پدیده شوم برویم موفق خواهیم بود. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار: نوراله طاهری فرماندار شهرستان شهریار در سومین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور اعضاء و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت :برگزاری چنین جلساتی ضمن رعایت تمامی نکات پروتکل های بهداشتی یکی از مهمترین نشست ها در جهت پیگیری امری است که مطالبه همه­ی مردم و کشور است.
وی ضمن بیان این مطلب که موضوع اعتیاد و مواد مخدر جزء مسائل بسیار حساس کشور است گفت: نگاه­ها در رابطه با این موضوع متفاوت است و باید برای بحث مبارزه با مواد مخدر یک همیت و اهتمام همگانی در کشور صورت بگیرد. طاهری بیان کرد احتمال پیشرفت بعضی از امور به صورت جزیره ای شاید امکان پذیر باشد که البته آن هم مقطعی می باشد اما موضوع مواد مخدر مسئله ای است که تا یک تفکر و برنامه مدون و همه جانبه موجود نباشد این معضل به قوت خود باقی می ماند.

فرماندار شهریار با صراحت از کمکاری بعضی از مسئولین در این امر ابراز نارضایتی کرد و گفت: عدم حضور بعضی مسئولین در همین جلسه گویای عدم وجود حس مسئولیت پذیری آنها بوده و این عیب بزرگی است و یکی از دلایل عدم موفقیت می باشد.

مقام عالی دولت در شهرستان شهریار عنوان کرد: افراد معتاد اگرچه آسیب های فراوانی را به جامعه و خانواده خود وارد می کنند اما این دلیل بر محرومیتشان در استفاده از امکانات اولیه زندگی نمی باشد. ما شاهد تعداد زیادی معتاد متجاهر در اجتماع هستیم که حسابشان از متخلفانی که ذاتا متخلف بوده و آگاهانه به جامعه آسیب می رساند جداست و ما مسئول حمایت و بهبود آنها هستیم.

طاهری ضمن تاکید بر اینکه تنها جمع آوری این افراد توسط نیروی انتظامی و تحویلشان به کمپ کارگشا نیست چراکه پس از مرخص شدن زنجیره نظارت و حمایت قطع می شود و این امر باعث می­شود تمام کارهای صورت گرفته بی­فایده باشد، این زنجیره باید با استفاده از ظرفیت شهرستان به هم متصل بوده و از شخص پس از بهبود و ورود به جامعه بواسطه مرکز فنی و حرفه­ای، اداره کار و بهزیستی جذب بازار کار حمایت و تا مدتی مراقبت شود.

فرماندار شهرستان شهریار در خاتمه خواستار همکاری تمام دستگاه­های ذیربط با اداره آموزش و پروش شد و اظهار داشت با عنایت به پتانسیل سازمان­های مردم نهاد باید در زمینه اطلاع­ رسانی و همکاری در جهت جلوگیری از ترویج اعتیاد اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.