شهریار در وضعیت نارنجی کرونایی/ پایگاه‌های سلامت محله محور راه اندازی خواهند شد

طاهری فرماندار شهریار با اشاره به وضعیت نارنجی شهرستان شهریار در خصوص بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌ها مطابق دستورالعمل این وضعیت در شهرستان، گفت: هم‌اکنون ۶۰ پایگاه سلامت در سطح شهرستان مشغول خدمت رسانی و غربال گری هستند که طی روزهای آینده پایگاه‌های سلامت محله محور نیز در سطح شهرها و روستاهای شهرستان راه اندازی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهریار، نورالله طاهری فرماندار شهریار امروز در جلسه ستاد هماهنگی و مقابله با کرونا شهرستان شهریار اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی طلایه‌دار میدان مبارزه با کرونا هستند و رهبری معظم انقلاب نیز حمایت ویژه خود را در عمل و بیانات بارها از کادر درمانی و پزشکی اعلام کردند.

وی افزود: در شهرستان شهریار نیز اعلام می‌کنیم که دستگاه‌های مربوطه بایستی در اندازه ظرفیت و وسع خود پایگاه‌های سلامت را با همکاری بسیج فعال کنند و امروز ۶۰ پایگاه فعال سلامت و غربال گری مشغول فعالیت هستند.

فرماندار شهریار بیان داشت: ۱۴ پایگاه دیگر نیز به زودی فعال خواهد شد اما بایستی از این مقدار نیز افزایش یابد و در حال حاضر نیز بایستی با همکاری دوستان بسیج مردم را به نزدیکترین پایگاه محله خود برای غربال گری هدایت کنند.

طاهری گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان هستند و تامین نیروهای پایگاه‌ها بر عهده ناحیه مقاومت بسیج و هلال احمر بوده و این پایگاه‌های سلامت تا اعلام پایان طرح به صورت مستمر فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: هر پایگاه‌ نیز شامل اکیپ‌های سیار جهت شناسایی و غربال گری بیماران از درب منازل خواهد بود و همچنین اعضای خانواده را مورد غربال و مراقبت قرار دهند.

فرماندار شهریار بیان داشت: همچنین تهیه بسته‌های کمک معیشتی برای اهدا به خانواده‌های نیازمند با محوریت بسیج است اما بایستی پشتیبانی لازم از سوی مسوولین، دستگاه‌ها، خیرین صورت پذیرد.

طاهری گفت: ائمه محترم جمعه و جماعات در راه اندازی پایگاه‌های سلامت و هماهنگی نقش بسیار مهمی دارند و اعمال محدودیت در شهرستان بنابر دستورالعمل وضعیت نارنجی صورت خواهد پذیرفت و مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ تعطیل خواهند شد.

وی ادامه داد: اماکنی که امکان استفاده برای قرنطینه بیماران وجود دارد همچون مدارس بایستی مورد شناسایی و تحویل قرارگاه عملیاتی شهرها و شبکه بهداشت قرار گیرد.

فرماندار شهریار تصریح کرد: در حوزه آموزش نیز بایستی شبکه بهداشت و درمان موارد لازم را تهیه کرده تا با همکاری روابط عمومی فرمانداری به تمامی ادارات و دستگاه‌ها ابلاغ شود.

منبع:فرماندار شهریار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.