جلسه هماهنگی بزرگداشت روز دانش آموز با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس برگزار شد

نشست هماهنگی برگزاری بزرگداشت روز دانش آموز با حضور حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی، آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای سایر ادارات شهرستان قدس مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۰۸ درسالن جلسات ستاد اقامه نماز شهرستان قدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، نشست هماهنگی بزرگداشت ۱۳ آبان ” روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی ” با حضور مسئولین شهری برگزار شد.

غلامرضا آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، ۱۳ آبان را تلاقی چند حادثه مهم تاریخی دانست و بیان داشت:

حادثه تبعید امام خمینی در سال ۱۳۴۳، کشتار بیرحمانه دانش آموزان و دانشجویان انقلابی در تهران سال ۱۳۵۷ و حرکت شجاعانه دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ از اصلی ترین حوادث اتفاق افتاده در این روز بزرگ است .

وجه اشترام هر سه حادثه ۱۳ آبان، استکبارستیزی و مبارزه با آمریکاست، بطوریکه امام راحل مراحل تسخیر لانه جاسوسی و سفارت آمریکا را ” انقلاب دوم ” نامیدند.

آبکار اضافه کرد: به دلایلی که برشمردم و برای اهمیتی که این روز بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی دارد، نباید بگذاریم وقایع این روز تاریخی دچار تحریف و یا سانسور شود و بدرستی برای آگاهی نسل های سوم و چهارم جامعه ایرانی تبیین گردد.

با پیشنهاد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر گردید، مسابقه مقاله نویسی در سطوح آموزش و پرورش و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برگزار شود که جوایز نفرات برتر و گزینش شده، از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیم گردد.

آبکار افزود: انجمن خوشنویسان شهرستان قدس با برگزاری کارگاه آموزشی در روز سیزده آبان و خوشنویسی شعارهای انقلابی و مضامین سخنان ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب در مورد هفته وحدت و روز سیزدهم آبانماه یاد و خاطره این روز تاریخی را زنده و گرامی می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.