نشست اعضای شورای سیاستگذاری نویسندگان و مولفین با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس

شورای نویسندگان و مولفین شهرستان قدس با حضور غلامرضا آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از نویسندگان و مولفین حوزه کتاب برای تدوین اساسنامه تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، جلسه شورای سیاستگذاری نویسندگان و مولفین به منظور تدوین اساسنامه و تدوین اهداف این شورا تشکیل جلسه داد.

غلامرضا آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس تشکیل شورای نویسندگان را به منظور حمایت مادی و معنوی از این قشر فرهنگی لازم دانسته و گفت: تشکیل شورای نویسندگان بمنظور حمایت از نویسندگان و مولفین در جامعه کنونی بسیار ضروری به نظر می رسد، از این رو انتظار می‌رود که وجود یک اساسنامه مدون و قانونی درچارچوب قوانین جاری کشور با جدیت از تضییع حقوق این قشر جلوگیری کنند و آنان را در استیفای حقوق مادی و معنوی‌شان یاری رسانند زیرا نویسندگان طلایه‌داران فرهنگ و تمدن کشور به شمار می روند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس در ادامه افزود: تدوین این اساسنامه برای حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان، مصححان و ناشران شهرستان قدس و ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی و حفظ استقلال و هویت فرهنگی این شهرستان ضروری می باشد.

در این جلسه اساسنامه شورای نویسندگان و مولفین شهرستان قدس تدوین و مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت و هرکدام از اعضای حاضر در این جلسه راهکار و پیشنهادات خود را ارائه که در نهایت مقرر گردید، فرم شناسایی نویسندگان و مولفین شهرستان قدس آماده و بانک اطلاعات این حوزه تهیه و تدوین گردد.

همچنین مقرر گردید طی یک فراخوان نویسندگان و مولفین شهرستان با ثبت نام در این شورا به عضویت انجمن های شورای نویسندگان و مولفین درآیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.