اجرای طرح حمایت از ۲۰۰ باغ چای در گیلان؛ مهندسان بسیجی آماده کمک به احیای باغات چای استان هستند

گروه استان‌ها- مسئول بسیج جامعه کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای طرح حمایت از ۲۰۰ باغ چای در گیلان گفت: مهندسان بسیجی آماده کمک به احیای باغات چای استان هستند.

سرهنگ دوم پاسدار مرتضی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به طرح باغ-کارخانه برای حمایت از محصول چای و اجرای طرح حمایت از ۲۰۰ باغ چای استان اظهار داشت: محصول چای دومین محصول پراهمیت استان و نخستین محصول باغی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروزه محصول ارزشمند چای با آداب و رسوم اجتماعی مردم ایران عجین شده و به‌عنوان ارزان‌ترین نوشیدنی در دسترس در کشورمان مطرح می‌شود گفت: بسیاری از باغات چای در ارتفاعات و کوه‌ها قرار دارند که از این نظر نیز زیبایی خاصی به مناظر این استان بخشیدند.

مرادی با اشاره به ضرورت حمایت از محصول چای در گیلان خاطرنشان کرد: این محصول ارزشمند برای اینکه ارزش اقتصادی خود را از دست ندهد باید مورد حمایت قرار گیرد و در صورت عدم حمایت از این محصول شاهد ظهور ویلاها و ساختمان‌ها در باغات خواهیم بود که باعث می‌شود این محصول پُرارزش از بین برود.

وی افزود: خوشبختانه سازمان چای کشور و پژوهشکده چای در سال‌های اخیر قدم‌های بزرگی با کمک بخش‌های خصوصی برداشتند و بسیاری از باغداران چای با مشارکت در زنجیره حمایتی به نوعی به خود و درآمد کارخانجات چای و همچنین به روند افزایش محصولات چای کمک شایان کردند.

مرادی با بیان اینکه بسیج جامعه کشاورزی آمادگی کمک و پای کار آوردن کشاورزان با اجرای طرح مشابه طرح مطلوب‌سازی ساختار برنج را در این محصول دارد عنوان کرد: بسیج جامعه کشاورزی به کمک مهندسان بسیجی آمادگی ورود گسترده در همه باغات چای استان را دارد.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی گیلان افزود: این آمادگی را داریم که خدمات را با مشارکت سه ضلع مثلث کشاورز-کارخانه-بسیج اجرا کنیم و این مجموعه در فاز نخست برای پایلوت کار قصد ورود به ۲۰۰ باغ را دارد و هم‌اکنون این فعالیت و همکاری سه‌جانبه در شهرهای رودسر و لاهیجان همزمان با آغاز هفته بسیج امسال آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.