بوستان “آب شن” منحصربه‌فردترین فضای سبز غرب استان تهران

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، مهندس مختاری اظهار داشت: توسعه فضای سبز شهری یکی از ملاک های مهم یک شهر توسعه یافته است. امروزه مفهوم شهرها بدون فضای سبز مؤثر در اشکال گوناگون آن دیگر قابل تصور نیست و به عنوان ریه های تنفسی یک شهر محسوب می‌شود. پیامدهای توسعه شهری و پیچیدگی‌های معضلات زیست محیطی آنها، موجودیت فضای سبز و گسترش آن را اجتناب‌ناپذیر کرده‌ است. همچنین فضای سبز شهری به عنوان مکان های تفریحی شهروندان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: رشد ۴۰ درصدی فضای سبز شهری در شهرقدس نشانگر عملکرد متفاوت و مطلوب مدیریت شهری دوره پنجم در توسعه این سرانه مهم و حیاتی می‌باشد. در این میان، بوستان آب شن به عنوان منحصر به فردترین فضای سبز در غرب استان تهران، با مساحت ۴۰ هکتاری نقش مهمی را در ارتقای سرانه فضای سبز شهر و ایجاد مکانی برای گذران اوقات فراغت شهروندان ایفا خواهد کرد.

شهردار قدس خاطرنشان کرد: عملیات احداث بوستان آبشن در ۲ فاز مجزا اجرایی می گردد که فاز اول آن به زودی به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. فاز یک این بوستان با مساحت ۴/۵ هکتاری و با اجرای ۱۱ هزار مترمربع کفپوش گذاری، بزرگترین فرش گل منطقه، انواع گیاهان دارویی و درختچه‌های گوناگون، نیمکت و وسایل بازی، آلاچیق، آبخوری، سایه بان، میز تنیس، سرویس بهداشتی و… را در خود جای داده است.

وی خاطرنشان کرد: در فاز دوم این بوستان نیز کاشت ۵۰ گونه گیاهی مختلف اعم از گیاهان دارویی، نهال، درخت، درختچه و گل‌های فصلی و دائمی مدنظر قرار دارد که این بوستان را متمایز از سایر بوستان‌ها خواهد کرد.

مهندس مختاری در خاتمه تصریح کرد: قطعا با رویکرد مثبت مجموعه مدیریت شهری قدس تم پارک ۴۰ هکتاری آب‌شن با تکمیل گام به گام و همچنین ساخت دریاچه مصنوعی به یکی از مراکز تفریحی و گردشگری برجسته غرب استان تهران در حوزه اوقات فراغت و گردشگری مبدل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.