کمپر تویوتا پرویا، تنها خودروی کاروانی موتور وسط دنیا

تویوتا پرویا طرفداران زیادی در آمریکای شمالی دارد. این مینی‌ون تخم‌مرغی موتور-وسط از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۷ در بازار آمریکا عرضه شد. نه تنها موتور ۲.۴ لیتری آن در وسط قرار دارد، بلکه در برخی از مدل‌ها مانند LE مدل ۱۹۹۷ که در تصاویر می‌بینید، دارای سوپرشارژر هم هست. معمولاً چنین چیدمانی مخصوص خودروهای اسپورت خاص ‌است، پس منطقی است که این پرویا را به یک خودروی کاروانی جذاب تبدیل کرد.

این دقیقاً همان چیزی است که در این ویدئو از کانال یوتیوبی OttoEx می‌بینیم. خودروی پایه یک LE All-Trac است که با سیستم تمام چرخ محرک و موتور دارای سوپرشارژر نشانگر اوج تکامل پرویا در آمریکا بود. این ویدیو به ارتقا قدرت در این نسخه اشاره نمی‌کند، اما برای تبدیل این مینی‌ون به یک خودروی کاروانی خاص، سیستم تعلیق با لیفت سه اینچی، یک محور عقب تویوتا تاکوما، تعلیق میله پیچشی در جلو و تایرهای بزرگ مخصوص زمین‌های گل‌آلود کاملاً تغییر پیدا کرده است.

این خودرو با کمک سلول‌های خورشیدی روی سقف، باتری‌هایی را شارژ می‌کند که برق یخچال کوچک، بخاری دیزلی و چراغ‌ها را تأمین می‌کنند. یک سینک فولادی ضدزنگ پشت صندلی سرنشین قرار دارد که آب تازه و بازیافتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. یک پیشخوان آشپزخانه دارای کابینت پشت سر راننده قرار دارد و یک مبل راحتی در عقب است که قابلیت تبدیل به تختخواب را دارد. کف چوبی چندلایه با کفپوش پوشیده شده و با باز شدن درب عقب، فضای ذخیره‌سازی اضافی و همچنین سیستم‌های برقی و مخزن دیزل در دسترس قرار می‌گیرند.

این ون برای یک مشتری ساخته‌شده که بودجه محدودی داشته و در حالی که به قیمت این نسخه اشاره نشده است، اما به نظر می‌رسد ارزش هزینه‌ای که برای آن شده را داشته است. احتمال ساخت یک پرویا کاروانی دیگر خیلی کم است، که همین باعث می‌شود این نسخه خیلی خاص و ارزشمند باشد.

 

منبع: خودروبانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.