ایلان ماسک: تسلا بیت‌کوین خودش را با وجود افت شدید قیمت نمی‌فروشد

ایلان ماسک و تسلا در ابتدای سال میلادی سرمایه‌گذاری بزرگی روی بیت‌کوین انجام دادند و با وجود کاهش ارزش این رمزارز در روزهای اخیر، ماسک اعلام کرده که این شرکت ارزهای دیجیتال خود را نخواهد فروخت.

پس از کاهش ارزش شدید بیت‌کوین در عرض ۲۴ ساعت، ماسک پستی با این عبارت منتشر کرد: “تسلا دستان الماسی دارد”. این عبارت توسط سرمایه‌گذارانی استفاده می‌شود که می‌خواهند دارایی‌های خود را حفظ کنند.

سرمایه‌گذاری و تأیید بیت‌کوین توسط تسلا و ماسک در ماه‌های اخیر باعث بالا رفتن قیمت این ارز دیجیتال شد، تا جایی که در اواسط ماه آوریل ارزش آن به بالاترین میزان خود یعنی ۶۴،۸۲۹ دلار رسید. با این حال، زمانی که در هفته گذشته ماسک اعلام کرد به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی مربوط به فرآیند استخراج، تسلا دیگر بیت‌کوین را به عنوان روشی برای پرداخت هزینه خودروهای خود نمی‌پذیرد، ارزش بزرگترین رمزارز جهان کاهش یافت.

نه تنها ارزش بیت‌کوین کاهش ‌یافته است، بلکه ارزش هر سهام تسلا نیز ۳.۲ درصد افت کرده است. به این ترتیب، سهام این شرکت در سال جاری بیش از ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده ‌است، آن هم پس از یک دوره موفق در سال ۲۰۲۰ که طی آن ارزش هر سهم این شرکت از ۸۸ دلار در ژانویه ۲۰۲۰ به ۸۸۳ دلار در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱ رسیده بود.

تسلا در سه‌ ماهه اول سال جاری ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرد، اما سپس ۲۷۲ میلیون دلار از آن را با سود ۱۰۱ میلیون دلار فروخت.

 

منبع: خودروبانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.