تویوتا سوپرا مشهور فیلم سریع و خشن فروخته می شود

در سال ۲۰۰۱، فیلم «سریع و خشن» مخاطبان در سراسر جهان را با دنیای تیونینگ خودروها در آمریکا آشنا کرد و یک فرنچایز سینمایی را راه‌اندازی کرد که مدام دیوانه‌وارتر می‌شود، تا جایی که در فیلم F9 قرار است شاهد پرتاب یک پونتیاک فیرو با موتور جت به فضا باشیم. حالا فرصتی پیش آمده تا صاحب جذاب‌ترین خودروی فیلم اصلی یعنی تویوتا سوپرا متعلق به برایان اوکانر با بازی پل واکر فقید شوید. حراجی برت-جکسون این خودرو را از ۱۷ تا ۱۹ ژوئن در لاس وگاس به حراج خواهد گذاشت.

در فیلم سریع و خشن ۱ شاهد رانندگی پل واکر با این تویوتا سوپرا بودیم. ادی پل در تعمیرگاه شارک در ال سگوندو کالیفرنیا این خودرو را برای فیلم ساخت. او با تعمیرات اساسی این خودرو را به سوپرای طلایی در «سریع و خشن ۲» تبدیل کرد. پس از فیلمبرداری آن فیلم، ظاهر این خودرو به حالت اولیه خود در فیلم اول برگشت.

سوپرا با رنگ نارنجی آبنباتی از یک لامبورگینی دیابلو و تصویری مشهور به “گلادیاتور هسته‌ای” در کناره‌ها تزئین شده است. کیت بدنه شامل اسپویلر جلو و رکاب‌های کناری بومکس، کاپوت شبیه خودروهای مسابقه‌ای تویوتا، باله عقب آلومینیومی و چرخ‌های پنج اسپوک ۱۹ اینچی است.

بر خلاف سوپرای برایان در سریع و خشن، این خودرو به موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی دارای توربوشارژ مجهز شده است. این سوپرا دارای جعبه‌دنده ۴ سرعته خودکار است، اما دسته دنده گرد داخل کابین باعث شده شبیه جعبه‌دنده دستی به نظر برسد.

این شرکت قیمت اولیه حراج این خودرو را اعلام نکرده، اما امکان رزرو آن وجود ندارد. این حراج شامل اسناد و مدارک زیاد در مورد خودرو و گواهی اصالت آن می‌شود.

در سال ۲۰۱۵، حراجی میکام یک سوپرای دیگر از سریع و خشن را به قیمت ۱۸۵،۰۰۰ دلار به حراج گذاشت. با اینکه آن خودرو هم خیلی شبیه به این نسخه بود، اما دارای موتور شش سیلندر خطی تنفس طبیعی و جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی بود.

 

منبع: خودروبانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.